Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Groot Denken

Kansen grijpen die anderen niet zien

Audio-download Mp3 Nederlands 2022 1e druk 9789462555556
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Succesvol zijn betekent mogelijkheden zien en kansen benutten. Ook in een markt die grillig en paradoxaal is. Toch blijkt dit vaak lastig. Niet omdat het ons ontbreekt aan kennis en ervaring, maar omdat we verleerd zijn om buiten de kaders te denken. Om vraagstukken op een creatieve manier te benaderen, met een open geest en met de nodige verbeeldingskracht en vindingrijkheid. Kortom, om groot te denken.

Dit boek bewijst dat groot denken geen toevalstreffer is, maar een routine die je kunt ontwikkelen. Daar hoef je niets voor te leren. Je moet alleen bereid zijn om bestaande denkpatronen die niet langer werken los te laten. Groot denken helpt je om je blinde vlekken in kaart te brengen en de kwaliteiten die je van jongs af aan in huis hebt opnieuw aan te boren. Zodat je in staat bent om kansen te grijpen die anderen over het hoofd zien.

- Boordevol inspirerende tips en technieken om groot te denken.
- Voor leiders, managers en professionals die creatieve oplossingen voor lastige vraagstukken willen vinden.

Specificaties

ISBN13:9789462555556
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Uitgever:Bookora
Druk:1
Verschijningsdatum:25-10-2022
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Groot denken - 'Een wake up call'
Wardy Poelstra | 17 januari 2018
Hoe slaag je erin om in een steeds complexere wereld kansen te zien en te benutten die anderen laten liggen? Op welke knoppen kun je drukken om je creativiteit beter in te zetten en slimmer met uitdagingen om te gaan?
Lees verder
recensie
Groot denken - 'Leest vlot weg'
Sjors van Leeuwen | 15 november 2017
Succesvol zijn betekent mogelijkheden zien en kansen benutten. Daarvoor moeten we wel buiten bestaande kaders stappen en vastgeroeste denkpatronen loslaten. We moeten Groot Denken zo schrijft Adriaan Wagenaar in zijn nieuwste boek.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
7 stemmen
6
0
1
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Adriaan Wagenaar: ‘Groot denken is een blinde vlek in bedrijven’
Peter Spijker 6 februari 2018 Waarom hebben we vaak geen oog voor kansen, zelfs niet als we er met onze neus bovenop staan? Adriaan Wagenaar stelt in Groot Denken dat we als volwassenen vast zitten in beperkende denkpatronen. We zijn verleerd om groot te denken, een vermogen dat kinderen en succesvolle ondernemers wél hebben. Zij doen dit met een open geest, verbeeldingskracht en vindingrijkheid. De auteur toont aan dat je groot denken kunt ontwikkelen door vertrouwde denkstappen los te laten, zodat je weer verbinding krijgt met je eigen bron van mogelijkheden.
preview
Groot Denken - Kansen grijpen die anderen niet zien
Adriaan Wagenaar 24 oktober 2017 Groot Denken van Adriaan Wagenaar bewijst dat groot denken geen toevalstreffer is, maar een routine die je kunt ontwikkelen. Daar hoef je niets voor te leren. Een preview.

Over Adriaan Wagenaar

Adriaan Wagenaar is een creatieve business-innovator en professioneel spreker die mensen en organisaties uitdaagt vindingrijk te zijn en groot te spelen. Hij is aanjager en facilitator van doorbraakprojecten op het gebied van klantgerichtheid, innovatie, merkbeleid en maatschappelijk ondernemen. Daarnaast filosofeert hij voor organisaties met kinderen over organisatie- en maatschappelijke vragen. Wagenaar publiceerde 'Grote Denkers Kleine Denkers' en was mede-auteur van Kijk op Klantgerichtheid.

Andere boeken door Adriaan Wagenaar

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel I Waarom Groot Denken?

1 Het routineprobleem
1.1 Wat maakt Groot Denken nou zo lastig?
1.2 Denkfouten door angst
1.3 Denkfouten door kennis
1.4 Denkfouten door ervaring
1.5 Waarom houden we deze denkfouten in stand?

2 De kern van Groot Denken
2.1 Laat je niet stoppen door ‘kan niet’
2.2 Gebruik je kapitaalbronnen wijs
2.3 Denk als een kind

3 Hoe werkt Groot Denken in je werk?
3.1 Drie valkuilen als je kinderen wilt betrekken bij organisaties
3.2 Stel de ongemakkelijke vragen
3.3 Gebruik je verbeelding
3.4 Experimenteer
3.5 En nu aan de slag!

Deel II Hoe pas je Groot Denken toe in jouw situatie?

4 Denk in mogelijkheden
4.1 Hoe blijf je openstaan voor kansen?
4.2 Hoe krijg je een geweldig idee van de grond?
4.3 Laat je ideeën niet stranden in frustratie

5 Herken de kleine signalen
5.1 Hoe herken je die kleine signalen?
5.2 Hoe gebruik je de kleine signalen?
5.3 En dan stuit je op weerstand ...

6 Overwin de weerstand
6.1 Hoe doorbreek je beperkende gedachten?
6.2 Hoe benut je beperkende gedachten?
6.3 Van weerstand naar hulp

7 Organiseer je helpende omgeving
7.1 Hoe herken je je helpende omgeving?
7.2 Hoe zet je je helpende omgeving in?
7.3 Inspireer je helpende omgeving

8 Speel!
8.1 Begin een zoutmars
8.2 Maak prototypes
8.3 Vertel je verhaal in kindertaal
8.4 Verdwaal wat vaker
8.5 Speel zoals in een computerspel
8.6 Pop up
8.7 Begin!

Begin gewoon
Literatuurlijst
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Groot Denken