Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nee bestaat niet

Werken met Chinezen, op het voetbalveld, op de werkvloer en in de board room.

Gebonden Nederlands 2014 1e druk 9789491172953
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het zal niet lang meer duren voordat China de VS voorbij streeft als grootste economie van de wereld. Het land dat bekendheid kreeg als de 'factory of the world' ontwikkelt zich nu ook als consumentenmarkt. Wie in dit China zijn geluk wil zoeken - als entrepreneur of als leidinggevende expat - zal zich terdege moeten voorbereiden. Dat weet Arie Haan als geen ander.

De voormalige topvoetballer en zeer ervaren trainer dacht dat hij alles wel had meegemaakt, totdat hij bondscoach werd van China en vervolgens clubcoach bij verschillende topteams.

Zijn les uit twaalf jaar trainerschap in China is: zonder kennis van de Chinese cultuur, van het unieke denken, de gewoonten en eigenaardigheden van dit grote land, behaal je geen succes. Dit boek zet Arie's leerlessen van het voetbalveld op een rij. De toptrainer legt uit waarom gezichtsverlies voor Chinezen zo'n issue is, hoe je van individualisten een team maakt, waarom het belangrijk is om tijdens elke training een ruit aan diggelen te trappen. En: waarom nee in contacten met Chinezen niet bestaat.

De elf hoofdstukken met anekdotes en wijze lessen worden aangevuld met de ervaringen, meningen en visies van elf topondernemers en wetenschappers in China. Stuk voor stuk ervaringsdeskundigen, met 'inside information' over hun successen én hun fouten. Een boeiend totaalpakket over werken met Chinezen op het trainingsveld, op de werkvloer en in de board room.

Maak kennis met de ervaringen van Arie Haan (trainer van Tianjin Teda); Jeff Hu, Business Director van Atomic Recruitment China, Shanghai; Gustav Astrom, Managing Director van SXL Group Shanghai (consultancy); Stefan Al, architect, co-founder van het Hong Kong Institute of Urban Design; Olav Griese, partner bij O.N.E. Creative (marketing), Shanghai; Renaat Morel, chef-kok in Beijing en voormalig Executive Chef in vijfsterrenhotels in China; Ruud Bosman (Bonatec), Product Sourcing Consultant met veel ervaring in China; Christophe Pairaud, General Manager van Hotel Sofitel in miljoenenstad Chongqing; Gijs de Bruin, entrepreneur; CEO van CHC Product Development en CHC Expo Services, Shanghai; Jacco Bouw, CEO van Webpower - email marketing expert, Shanghai; Raymond Koot, CEO van EurAsiaVision in Taipei (Taiwan); Prof. Willem Burgers, Dean van de Faculty of the Nordic International Management Institute, Chengdu.

Specificaties

ISBN13:9789491172953
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:19-12-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Nee bestaat niet
Rob van Nes | 16 juli 2015
Dat cultuurverschillen en factor van betekenis zijn bij het internationaal ondernemen is een open deur. Publicaties erover stapelen zich op, over het zakendoen in China in het bijzonder. Velen hebben er een visie op, vaak gefundeerd en op basis van eigen ervaring. Niet zelden ook zijn de publicaties generalistisch of op basis van horen zeggen of elders gelezen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Nee bestaat niet