OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    3174939

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    145 resultaten
    Interview
    Marketing
    5 november 2025
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    25 jaar geleden veranderde het internet alles wat marketeers dachten te weten. Communicatie werd interactie, merken werden menselijker en de consument kreeg voor het eerst echte macht. Nu staat de branche opnieuw op een kantelpunt. In De Grote Marketing Reset beschrijft Sebastiaan Elsholz hoe kunstmatige intelligentie het speelveld van marketing, klantcontact en bedrijfsvoering fundamenteel herschrijft.
    Interview
    IT-management / ICT
    31 oktober 2025
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Terwijl we worden doodgeslagen met apps, digitale bonuskaarten en inloggen via DigiD, klinkt de titel van René Wieringa’s boek bijna als een verzuchting: Niet nóg meer technologie. Bedrijven lijken in een reflex telkens nieuwe systemen binnen te halen. Maar wat heb je nou echt nodig? En belangrijker nog: hoe zorg je ervoor dat de mensen die ermee moeten werken, ook daadwerkelijk meegaan?
    Interview
    Ondernemen
    29 oktober 2025
    Bas Hakker
    7-10 minuten leestijd
    Wie aan zand denkt, denkt zelden aan emotie. Toch schuilt er achter de berg zand bij Zandcompleet in het Brabantse dorp Noordhoek een rijk verhaal over familie, overgave en groei. Melissa Buijens, directeur en tweede generatie van het familiebedrijf, schreef er een boek over: Het familiebedrijf. Overnemen of wegwezen? Geen handleiding vol cijfers en structuren, maar een eerlijk verslag over de emotionele achtbaan die opvolging heet.
    Interview
    Algemeen management
    13 oktober 2025
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Met Het is allemaal de schuld van social media pakt socialmedia-expert Kirsten Jassies een mooie paradox bij de kop. Natuurlijk trekken Meta, Google en de Chinezen van TikTok ons en onze kinderen een bubbel in waar we nauwelijks uitkomen - puur om hun portemonnee te vullen. Maar tegelijk heeft social media ons (en Kirstens’) leven de afgelopen jaren ook vrolijk ingekleurd, vol nieuwe contacten en kansen. Hoe gaan we daar handig mee om?
    Interview
    Leiderschap
    29 september 2025
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Lizzy Prins schreef Van Homo Sapiens naar Robo Sapiens. Een boek over hoe AI het dagelijks werk gaat veranderen. Zij verwacht dat AI ons juist gaat helpen om de nare klusjes achter ons te laten en weer te focussen op waar mensen goed in zijn: creativiteit en persoonlijke interactie. Prins: ‘De kans is groter dan de bedreiging: AI neemt routinetaken over, maar creëert ruimte voor creativiteit en empathie.’
    Interview
    Ondernemen
    14 juli 2025
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Een strategie om je bedrijf krachtig te positioneren is mooi. Maar als je je prestaties significant wilt verbeteren als ondernemer, begint dat met bewustwording van je innerlijke positionering. Want wie je bent en hoe dingen op jou overkomen, bepaalt waar je uitkomt. Dat is de boodschap van Marieke Pijler in haar boek ‘Onvergelijkbaar’.
    Interview
    Marketing
    2 juli 2025
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    In de BtoB-marketing wordt alles steeds sneller, digitaler en efficiënter. Volgens Wing Cheung verliezen we daardoor het belangrijkste uit het oog: de relatie. In zijn boek ‘Word B2B Meesterverleider’ pleit hij voor een aanpak die lijkt op daten: eerst oprechte aandacht, dan pas zaken. Cheung: ‘Oefen geduld, investeer oprecht en ga voor relaties die blijven.’
    Interview
    Ondernemen
    18 juni 2025
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Serkan Gözmen, medeoprichter van WeMessage, vertelt over zijn ondernemersreis, het gevecht tegen vooroordelen en de lessen uit tien jaar vallen en opstaan. Hij schreef het boek ‘3-0 Achter - Allochtoon, ondernemer, verbinder: van niets naar een miljoenenbedrijf.’
    Interview
    Ondernemen
    11 juni 2025
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Veel ondernemers rennen van project naar project, maar vergeten naar zichzelf te kijken. Terwijl juist dát de sleutel is tot duurzame groei, zegt Anthony Meijer zu Schlochtern. Samen met Ole van der Straaten schreef hij een boek over de kracht van zelfinzicht: ‘ZEAL: Groeitaal voor ondernemers’. ‘Als ondernemer ben jij de bottleneck én de versneller van je bedrijf.’ We spraken Meijer zu Schlochtern over valkuilen, structuur en waarom het intern soms best een beetje saai mag zijn.
    Interview
    Projectmanagement
    21 mei 2025
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    In ‘No Nonsense Projectmanagement’ introduceert Tim Kieft een methodiek om projectmanagement voor het MKB drastisch te vereenvoudigen. Na honderden projecten met zijn softwarebedrijf zag Kieft immers dat traditionele methodieken te log en omslachtig zijn voor kleinere organisaties. ‘Ik wilde iets maken dat wél werkt in de praktijk.’
    Interview
    Personeelsmanagement
    25 april 2025
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    Twee op de drie Belgen zijn financieel ongezond. Niet omdat ze roekeloos met geld omgaan, maar simpelweg omdat ze het nooit geleerd hebben. Els Lagrou zag van dichtbij hoe groot de gevolgen zijn van gebrekkige financiële kennis. Nu probeert ze werknemers te helpen grip te krijgen op hun geldzaken – en werkgevers te overtuigen dat ze daar een sleutelrol in kunnen spelen.
    Interview
    Marketing
    3 maart 2025
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    Rob de Groot schreef ‘Iedereen praat erover’ dat draait om mond-tot-mondreclame. Geen typisch marketingboek vol funnels, klantreizen en ander jargon, maar praktische adviezen voor MKB-bedrijven om klanten te werven en te behouden. We spraken hem over zijn motivatie, visie op marketing en de kracht van bestaande klanten.
    interview
    Reclame en verkoop
    12 februari 2025
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Salesexpert Richard van Kray en LinkedIn-kenner Marjolein Bongers schreven samen ‘Sales zonder bullshit’. We spreken ze over hun samenwerking, hun verschillende benaderingen van het onderwerp en zwetende oksels. Van Kray: ‘Veel goeroes slaan in de praktijk geen deuk in een pakje boter’.
    Interview
    Marketing
    29 januari 2025
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Jordi Bron, eigenaar van marketingbureau Red Panda Works, geeft in ‘Full System Marketing’ een frisse kijk op Business-to-Business-marketing. Het boek neemt een beetje afstand van de klassieke marketingtechnieken en legt de nadruk op vertrouwen. ‘Het draait niet om clicks of conversies, maar om het bouwen van relaties,’ aldus Bron.
    Interview
    Marketing
    20 december 2024
    Bas Hakker
    4-5 minuten leestijd
    Harald Pol promoveerde in 2017 op zijn proefschrift Mastering Meaningful Customer Connections. ‘Relatietherapie voor klantliefhebbers’ is de populaire, toegankelijke versie van het proefschrift, waarin hij uitlegt hoe bedrijven hun klantrelaties kunnen verdiepen. Een gesprek met Pol over hoe deze ‘relatietherapie’ voor bedrijven niet alleen leidt tot loyale klanten, maar ook bijdraagt aan een duurzamere samenleving.
    Interview
    Marketing
    16 december 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Rogier Heijning, co-founder van Friends & Foes en WasteBoards, schreef met ‘Maak van je merk een Hero Brand’ een boek over hoe je kunt bouwen aan legendarische merken met een missie. Deze merken kenmerken zich door een uitdaging - een strijd - die zorgt voor een voortdurende stroom aan verhalen. Grote voorbeelden zijn Nike, Patagonia en Tesla.
    Interview
    Marketing
    11 november 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Lisa van Noorden is kunstenaar en creatief strateeg voor grote organisaties. Met haar boek, ‘De Mondriaan van Marketing’, inspireert ze anderen om verder te kijken dan standaardoplossingen. In ons gesprek deelt Van Noorden haar visie op hoe creativiteit merken kan laten schitteren en vertelt ze over hoe kunst een voorbeeld kan zijn voor merkdenkers.
    Interview
    Marketing
    28 oktober 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Samen met Marjolijn Meynen schreef Ed Stibbe ‘Duurzame verleiding’. Het gaat erover hoe je als bedrijf jouw duurzame ambities vertaalt naar unieke waarde voor de klant. Daarvoor is het belangrijk eerst te snappen met wie je te maken hebt en daarna pas iets te ‘verkopen‘. Stibbe: ‘zorg ervoor dat je met je duurzame ambities ook echte waarde voor een klant creëert.‘
    Interview
    Algemeen management
    30 september 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    André van Straten heeft een duidelijke visie op creativiteit: met training en doorzettingsvermogen kunnen we allemaal onze creatieve talenten beter benutten. En die creativiteit is meer dan nodig bij bedrijven en de overheid, juist nu in dit digitale tijdperk. Hij schreef er een boek over: ‘De creatieve revolutie’.
    Interview
    Ondernemen
    27 september 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Technisch bedrijfskundige Pieter Peelen helpt met zijn bedrijf Beter is Meer/ No Nonsancy mkb-bedrijven met groeien. Op basis van die ervaring en de wetenschap schreef hij het boek ‘Beter is meer’. Het gaat erover hoe je kan voorkomen dat je als groeiend bedrijf stil blijft staan als het tijd wordt om te gaan professionaliseren.

      Personen

        Trefwoorden