Met andere woorden er komt een vloedgolf van technologische innovatie op ons af! Veel organisaties zien deze golf als een bedreiging en zijn bang, maar er zijn ook organisaties die deze golf juist zien als een kans. Disruptieve organisaties als Spotify, Amazon en AirBnB denken als surfers. Ze weten precies waar en wanneer ze op de golf moeten springen om de kracht van de golf te benutten en de concurrentie kilometers ver achter zich te laten.
In mijn nieuwe boek Humanification daag ik mensen en organisaties uit om te denken als een surfer en help daarmee om disruptieve dreigingen te veranderen in disruptieve kansen. In 2011 heb ik een vrij unieke vinding gedaan. Tijdens de intense zoektocht naar een geneeswijze voor mijn terminaal zieke dochter, heb ik zeven parallelle golfpatronen ontdekt in de ontwikkeling van levende cellen versus de ontwikkeling van mensen. Mensen en hun technologie volgen namelijk nagenoeg dezelfde ontwikkelpatronen als levende cellen en biologie. Deze zeven golfpatronen vormen als het ware een blauwdruk, voor bijna alle disruptieve technologische trends die we vandaag de dag om ons heen zien. De patronen zijn zelfs in staat om de volgende grote golf van verandering te voorspellen. Dit geeft leiders, beleidsmakers en ondernemers meer zekerheid naar de toekomst toe en daarmee een solide basis bij de vorming van langere termijn visies en strategieën.
Op voorhand zijn er wereldwijd al duizenden boeken besteld en heeft het boek heeft nu al impact over de hele wereld. Het boek verklaart namelijk waarom sommige innovatieve producten en diensten opstijgen en anderen niet. Het boek Humanification is als het ware een blauwdruk die leiders, beleidsmakers en ondernemers kunnen gebruiken om te bepalen of de timing voor hun innovatieve idee of businessmodel goed is. Banen voor miljoenen mensen zijn afhankelijk van slimme organisaties die komen met nieuwe ideeën en producten. Elk jaar worden er miljarden geïnvesteerd in innovatie en een groot deel daarvan wordt helaas verspild. In staat zijn om te voorspellen of de tijd rijp is voor een nieuwe dienst of product kan veel geld en energie besparen en daarnaast het ontwikkelproces aanzienlijk versnellen. Hoewel technologie een complex gebied is om te voorspellen, zijn de investeerders in Silicon Valley al aan het kijken hoe ze de Humanification blauwdruk kunnen gebruiken om het volgende ‘Unicorn' bedrijf te vinden.
Met dit golfpatroon heb ik het DNA achter veel technologische innovaties ontdekt. En als slechts enkele van mijn toekomstvoorspellingen uitkomen, dan staan we aan de vooravond van radicale veranderingen die diepe impact zullen hebben op de manier waarop we leren, werken en leven. In de komende 10 jaar gaan we bijvoorbeeld grote technologische doorbraken zien op het gebied van landbouw, energie, logistiek en geneeskunde. Disruptieve ontwikkelingen als kunstmatige intelligentie en robotisering gaan ons helpen om de grote wereldwijde problemen op te lossen. En dit alles gebeurd vele malen sneller dan we momenteel voor mogelijk houden. Het boek Humanification geeft een inkijkje in hoe de wereld op biologisch, technologisch en mensheid niveau werkt en hoe dit past binnen de ontwikkeling van nieuwe technologische innovaties. Het boek Humanification stelt je in staat om het grotere plaatje achter technologische ontwikkelingen te zien en plaatst daarmee de laatste technologie trends in een logisch en begrijpbaar perspectief. Na het lezen van dit boek begrijp je het grotere patroon achter trends en ben je zelf in staat om technologie trends binnen je eigen sector of branche te spotten en op waarde te schatten. Let op: Humanification verandert de manier waarop je naar technologie kijkt voor altijd!
Christian Kromme is een ervaren Tech-ondernemer en spreker op het gebied van disruptieve innovatie. In zijn boek Humanification neemt Christian je aan de hand van uiteenlopende trends en voorbeelden mee in de exponentieel veranderende wereld waarin steeds meer disruptieve technologieën en business modellen zorgen voor een massale macht verschuiving richting de consument.