Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Give and Take

Why Helping Others Drives our Success

Paperback Engels 2014 1e druk 9780143124986
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

Tientallen jaren hebben mensen zich gericht op de individuele voorwaarden voor succes: passie, inzet, talent en geluk. Maar in de huidige, snel veranderende wereld is onze kans van slagen steeds meer afhankelijk van hoe we ons verhouden tot anderen. 'Geven en nemen' laat zien wat effectief netwerken, samenwerken, invloed uitoefenen, onderhandelen en leiderschap met elkaar gemeen hebben.

Waarom krijgen sommige mensen zoveel voor elkaar en andere niet? In een baanbrekend onderzoek kwam hoogleraar psychologie Adam Grant tot een even eenvoudige als cruciale conclusie: er zijn mensen die geven, mensen die nemen en mensen die matchen. Nemers proberen zoveel mogelijk te krijgen van anderen, matchers – de meesten van ons – streven naar een zeker evenwicht, maar gevers zijn die zeldzame mensen die anderen helpen zonder iets terug te verwachten. Het zijn gevers.

Met een overtuigende combinatie van de meest recente onderzoeksresultaten en boeiende persoonlijke verhalen biedt 'Geven en nemen' een revolutionaire benadering van het fenomeen succes en de kracht van geven. Aangezien de meeste mensen geen geboren gevers zijn, legt Grant niet alleen uit waarom gevers winnen, maar ook onthult hij hoe ze dat doen.

'Give and Take' is genomineerd voor de Business Book of the Year van The Financial Times en stond wekenlang in de top tien van The New York Times non fictielijst.

Specificaties

ISBN13:9780143124986
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:307
Druk:1
Verschijningsdatum:25-3-2014
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Adam Grant

Adam is al zeven jaar op rij de best beoordeelde professor aan Wharton. Als organisatiepsycholoog is hij een toonaangevend expert op het gebied van motivatie, betekenisgeving en creatief leven. Hij behoort tot meest invloedrijke managementdenkers ter wereld en staat in Fortune's 40 onder 40. Adam is de #1 New York Times bestsellerauteur van vijf boeken, waaronder 'Think Again'. Zijn TED-podcasts Re:Thinking en WorkLife zijn meer dan 65 miljoen keer gedownload, en zijn TED-talks hebben meer dan 30 miljoen views.

Andere boeken door Adam Grant

Inhoudsopgave

1. Good returns
2. The Peacock and the Panda
3. The Ripple effect
4. Finding the diamond in the rough
5. The power of powerless communication
6. The art of motivation maintenance
7. Chump change
8. The Scrooge shift
9. Out of the shadows

Actions for impact
Acknowledgments
References
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Give and Take