OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
1.561 resultaten
Interview
Marketing
9 juni 2023
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Danielle Navas-Brandt vertaalde het boek ‘They Ask You Answer’ van Marcus Sheridan en voegde daar Nederlandse cases aan toe. Het is een methodiek waarbij bedrijven verhalen schrijven en video’s maken met antwoorden op vragen van hun potentiële klanten.
recensie
Internet en social media
8 juni 2023
Hendrika Willemse-Vreugdenhil
2-3 minuten leestijd
Het op z’n kop zetten van je online marketing is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je bezig bent met het bouwen van je marketingstrategie. Toch lijkt deze methode zeer effectief te zijn en zorgt het juist voor een solide basis van je business.
preview
Marketing
31 mei 2023
Danielle Navas-Brandt
2-3 minuten leestijd
De autoriteit worden in jouw markt? Zo, dat is nogal een belofte die ik doe in de ondertitel van mijn boek. Toch zul je zien dat het kan. De methodiek They ask, You Answer, die je daar zal brengen, is simpel en zal – als het goed is – niet verrassend zijn. Dat maakt hem juist zo krachtig. En ik kan je op een briefje geven dat jouw concurrent deze methode nog niet toepast. Dit is jouw kans om je te onderscheiden en de autoriteit te worden.
recensie
Marketing
23 mei 2023
Teun van Aken
2-3 minuten leestijd
Je kent ze wel, opdrachtgevers die maar niet scherp krijgen in wat ze willen, of telkens meer vragen dan was afgesproken, of afspraken niet nakomen en facturen niet betalen. Hoe ga je daarmee om, hoe kom je er vanaf? Daarover gaat ‘Nee zeggen loont’ van Jennifer Delano. Zodat je je tijd kunt inzetten voor klanten met wie het prettig samenwerken is en je niet 80% van je tijd besteedt aan 20% van je klanten.
recensie
Marketing
22 mei 2023
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
De markt is veranderd, maar marketing doen we nog op de oude manier. Leads verzamelen met downloads als lokkertje, webinars, en lukraak posten en adverteren op social media. En ons succes meten we af aan de statistieken die uit Google Analytics en Meta rollen.
recensie
Internet en social media
11 mei 2023
Jan Hoogstra
3-5 minuten leestijd
Om als bedrijf te groeien moet je aan marketing doen. Bekendheid creëren, vraag ontwikkelen en dan vervolgens door naar verkoop. Rick en Remco Zuidbroek denken dat het anders kan. In het boek ‘Zet je (online) marketing op zijn kop!’ beginnen ze bij het eind en werken terug naar het begin. Op de kop zeg maar…
achtergrond
Algemeen management
9 mei 2023
Hans van der Klis
9-12 minuten leestijd
‘Spelen werkt’ van Karen Sikkema en Michiel van Eunen is tijdens het Managementboekengala in april uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2023. ‘Dit is niet alleen een bekroning voor ons boek, maar ook voor onze opvattingen’, zei Van Eunen na de prijsuitreiking. ‘Serious gaming is ondergewaardeerd en dat is volstrekt onterecht. De kracht van spelen is dat je fantastische inzichten kunt krijgen in mensen en in patronen.’
recensie
Marketing
8 mei 2023
Hendrika Willemse-Vreugdenhil
1-2 minuten leestijd
Voor veel ondernemers en salesprofessionals is het ongetwijfeld herkenbaar: Klanten die meer kosten dan ze opleveren. Of die nooit tevreden zijn. Klanten die altijd iets te zeuren hebben en waar jij eigenlijk helemaal niet blij van wordt. Jennifer Delano schreef er een boek over. Met een duidelijke boodschap: ‘Nee zeggen loont’.
Interview
Marketing
2 mei 2023
Hans van der Klis
6-8 minuten leestijd
Met haar eerste managementboek Nee zeggen loont stond Jennifer Delano meteen twee weken op de eerste plaats in de Managementboek Top-100. De pr-consultant is al jaren gefascineerd door de vraag waarom ondernemers werken voor klanten die ze eigenlijk niet willen hebben. ‘Met dit soort klanten verdoe je de tijd die je eigenlijk nodig hebt om je droomklant te vinden.’
recensie
Marketing
24 april 2023
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Jij hebt ze vast ook wel, klanten waar je eigenlijk helemaal niet blij mee bent. Vooral als je zzp-er in de hoek van coaching en kennisoverdracht bent, en daardoor vaak langer en intensiever moet samenwerken met opdrachtgevers.
recensie
Marketing
20 april 2023
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Hoe word je een allround marketingmasterchef? Een groep van zes ervaren marketeers die voor mooie merken en organisaties werken of gewerkt hebben, schreven een doeboek om je op weg te helpen. En het moet gezegd: vernieuwend is het niet en toch is in het woud van alle marketingliteratuur een boek met elf basisrecepten een fijne leidraad.
Interview
Marketing
14 april 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Al in 2016 schreef de Australische Allan Dib een boek voor kleine ondernemers om aan de slag te gaan met wat simpele marketingprincipes. Het boek werd in vele landen een groot succes en recentelijk volgde de Nederlandse vertaling met de logische naam ‘Een marketingplan van 1 pagina’.
recensie
Internet en social media
14 april 2023
Ineke Smits
2-3 minuten leestijd
Hoe komt het dat sommige ‘eenvoudige’ posts op LinkedIn door het dak gaan, terwijl andere inhoudelijk sterke posts soms niet meer dan slechts enkele duimpjes ontvangen? Ina Boer legt in haar boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ uit hoe je invloed kan uitoefenen op je zichtbaarheid en bereik op dit platform, door het plaatsen van de juiste content.
Interview
Marketing
3 april 2023
Jeroen Ansink
5-7 minuten leestijd
Na Covid en de oorlog in Oekraïne staan ons de komende vijftien jaar nog drie grote schokken te wachten, aldus Bert Van Thilborgh, oprichter van het Belgische adviesbureau Futureproved. In zijn boek Trendsurfing legt hij uit hoe organisaties daar via innovatie op kunnen anticiperen. ‘Als landen het laten afweten, dan bestaat de kans dat bedrijven het stokje overnemen.’
preview
Internet en social media
31 maart 2023
2-3 minuten leestijd
In ‘Zet je (online) marketing op zijn kop’ beloven Rick en Remco Zuidbroek je te voorzien van een duidelijk stappenplan voor het opstellen van een winstgevende marketingstrategie. Inclusief heldere praktijkvoorbeelden en handleidingen om zelf aan de slag te gaan. In hun preview vertellen ze over hun boek.
recensie
Marketing
29 maart 2023
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
‘Een marketingplan van 1 pagina’ heeft 250 pagina’s, en die zijn de moeite van het lezen meer dan waard. Ik werk al ruim 40 jaar in het marketingvak. Ook heb ik jaren aan diverse instellingen les mogen geven in dit mooie vak. Tot op heden heb ik nog nooit een boek over marketing gelezen dat zo praktisch en handig is.
preview
Marketing
29 maart 2023
2-4 minuten leestijd
Je wilt nieuwe klanten aantrekken. Klanten waar je graag voor werkt. En klanten die niet alleen omzet, maar vooral een gezonde marge opleveren. Want het spel is anders dan je gewend was om te spelen. En jouw concurrent begrijpt al hoe je moet omgaan met klanten in deze digitale wereld. Wat nu?
Interview
Marketing
20 maart 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketing Queens is een collectief van zes marketingspecialisten. Hoewel ze allemaal hun eigen klanten hebben, werken de vakgenoten intensief samen: vragen elkaar om mee te denken, organiseren bijeenkomsten voor marketeers en schreven samen een boek: ‘Hét Marketingkookboek’. Wij spraken de queens Karin Boer en Annelies Velders.
recensie
Marketing
14 maart 2023
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
‘Genoeg van reclame’ is een boek dat we niet achteloos naast ons kunnen neerleggen. Daarvoor is de boodschap te heftig. Paul ter Heyne toont de gevaren van de macht van marketeers.
preview
Marketing
8 maart 2023
Jennifer Delano
2-3 minuten leestijd
‘Nee zeggen loont’ is het eerste boek van free publicity-expert Jennifer Delano van pr-bureau PR Goeroes. Zij beschrijft hierin, via herkenbare verhalen uit de praktijk, de zeven ergste soorten klanten. In deze preview neemt zij je mee in wat voor klanten dit zijn en wat een mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat je nooit meer voor dit soort klanten hoeft te werken.