Sharing Hidden Know-How
How Managers Solve Thorny Problems With the Knowledge Jam
Gebonden Engels 2011 1e druk 9780470876817Samenvatting
'Sharing Hidden Know-How' begint het gesprek waarmee organisaties ontdekken hoeveel kennis ze vertegenwoordigen. Deze gids onthult de 'Knowlegde Jam', een gefaciliteerde collaboratieve methode om organisaties te helpen de fundamentele discipline van kennisoverdracht te herontdekken - het gesprek. Katrina Pugh ontwikkelde dit bewezen proces en maakt gebruik van menselijke interactie om ongeschreven inzichten vast te leggen en, nog belangrijker, ze te benutten.
Trefwoorden
kennismanagement organisatiekunde kennisoverdracht kennisdeling tacit knowledge faciliteren HRM (Human Resource Management) conversatie vertaling samenwerken organisatieverandering kenniseconomie communicatie personeelsmanagement teams sociale interactie social media expert knowledge innovatie intellectual capital kennisbarrières organisatiecultuur informatie-overbelasting kenniscontext procesbegeleiding netwerken leiderschap kennisretentie digitale transformatie verandermanagement
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Introduction
1 Knowledge Jam Rationale Solving Thorny Problems
2 Knowledge Jam Basics
3 Discipline 1 Facilitation
4 Discipline 2 Conversation
5 Discipline 3 Translation
6 Bespeckled, Married, and Emancipated
7 Knowledge Jam Heritage Prequel to the Three Disciplines
8 Comparing Knowledge Jam to Other Knowledge-Capture Methods
9 Building a Knowledge Jam Practice
10 Knowledge Jam for Leading Change and Leveraging Social Media
11 An Invitation
Appendices
A Knowledge Types
B Knowledge Jam Templates
C Glossary of Terms
D Case Studies
Institute for Healthcare Improvement (Healthcare Quality Improvement Nonprofit)
Forest Bioproducts Research Institute (New Energy Institute)
E Knowledge Jam Practice FAQs
Notes
Acknowledgments
The Author
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan