

Chris van Gorder, FACHE, is president and CEO of Scripps Health, one of the nation's foremost health care institutions with more than 14,000 employees and 2,600 affiliated physicians.
Meer over Chris van GorderThe Front–Line Leader
Building a High–Performance Organization from the Ground Up
Gebonden Engels 2014 1e druk 9781118933343Samenvatting
In 'The Front-Line Leader', deelt Chris Van Gorder met de lezer zijn verhaal, van politieman tot CEO. Van Gorder begon zijn onwaarschijnlijke carrière als een politieagent in Californië met een diep gevoel van sociale verantwoordelijkheid, eerlijkheid en openbare dienstbaarheid.
Tijdens de uitoefening van zijn werk raakte hij gewond en verliet de politie. Van Gorder moest zichzelf opnieuw uitvinden en ging als directeur veiligheid werken in een ziekenhuis, een baan die zijn leven zou veranderen. Door middel van hard werken en doorzettingsvermogen werd hij uiteindelijk CEO van Scripps. Maar nooit vergat hij waar hij vandaan kwam of de tijd dat hij beveiligingsambtenaar was en de CEO hem geen blik waardig gunde.
Van Gorder leidt vanuit de frontlinies waarbij het zijn prioriteit is om op elk niveau zijn medewerkers en klanten te kennen.
Trefwoorden
leiderschap betrokkenheid persoonlijk leiderschap frontlinie-leiderschap transparante communicatie toegankelijkheid organisatiecultuur authenticiteit leidinggeven verbinding vertrouwen personeelsmanagement gezondheidszorg communicatie zichtbaarheid management by walking around organisatie ervaringsleren directe betrokkenheid relatiemanagement werkvloer werknemersrelaties managementstijlen responsiviteit informatie-uitwisseling digitale toegankelijkheid bedrijfscultuur
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Introduction
1. Know Your People
2. Get Outside Yourself
3. The Credibility Factor
4. Tell Stories
5. Create a Culture of Advocacy
6. Take Care of the “Me”
7. Hold People Accountable
8. Build Loyalty and Engagement from the Middle
9. Bring People Together
10. Ask “What If?”
Conclusion
Notes
About the Author
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan