Brand Leadership
Ingenaaid Engels 2009 1e druk 9781847398352Samenvatting
Het belang van merken wordt steeds meer erkend. In 1980 zette David Aaker merken voor het eerst op de agenda van ondernemingen. Sindsdien is het belang van merken toegenomen en het is nu tijd dat de volgende stap wordt gezet in het merkenbewustzijn van ondernemingen.
Aaker en Joachimsthaler beschrijven hoe strategisch brandmanagement het klassieke, tactisch georiënteerde merkenmanagement van ondernemingen als Procter & Gamble gaat vervangen. Merken worden daarbij steeds meer vanuit een strategische invalshoek bekeken en staan in dienst van de ondernemingsstrategie.
Dit vereist een verandering in de organisatiestructuur, van systemen, interne processen en organisatiecultuur. In 'Brand Leadership' worden deze veranderingen uitvoerig beschreven en bereiden de auteurs hun lezers voor op een volgende fase van merkenmanagement.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan