Onderneming en omgeving
Basiskennis economie voor het hoger onderwijs
Paperback Nederlands 2015 8e druk 9789006900736Samenvatting
Onderneming en omgeving is een toegankelijke en helder geschreven methode algemene economie voor studenten in het hoger beroepsonderwijs. De auteurs zijn uitgegaan van nauwelijks of geen voorkennis op het gebied van economie, maar komen steeds snel ter zake. Onderneming en omgeving is zeer geschikt voor zelfstandig werken.
In Onderneming en omgeving worden de algemene economische verschijnselen gepresenteerd als omgevingsfactoren voor de onderneming. De onderneming en haar participanten (de ondernemingsleiding, werknemers, aandeelhouders, banken, leveranciers, afnemers en overheid) zijn ingebed in een maatschappelijke context, de omgevingsfactoren. Voorbeelden van die omgevingsfactoren zijn concurrentieverhoudingen, overheidsbeleid, werknemers- en werkgeversorganisaties, het milieu en het buitenland.
In deze herziene editie heeft de financiële crisis die in 2009 begon, en de wereldwijde recessie die daarop volgde vanzelfsprekend een plaats gekregen. Het hoofdstuk over sociale zekerheid is geheel herzien en aangepast aan de huidige wet- en regelgeving.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan