Lees verder



Krist Pauwels richtte in 2002 samen met zijn vennoten communicatiebureau CHOCO op en in 2008 de strategische denktank cacao.
Meer over Krist PauwelsDe menseneconomie
Een nieuwe relatie tussen bedrijven en medewerkers
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789020900071Samenvatting
In 'De menseneconomie' onthult Krist Pauwels dé nieuwe relatie tussen bedrijven en hun medewerkers. Aan de hand van zijn ceo-model - het creatieve energie organisatiemodel - beschrijft hij hoe werkgevers en werknemers zichzelf en elkaar kunnen verrijken via een bewuste uitwisseling van acht waarden. Resultaat? Er ontstaat een cultuur van creatieve energie waarin de bedrijfstop openstaat voor ideeën en inzichten van de werknemers en waarin alle medewerkers hun persoonlijke energie aanspreken om het geheel sterker te maken.
'De menseneconomie' zit boordevol concrete tips voor bedrijfsleiders, HRM-verantwoordelijken en communicatie-experts om menselijke én financiële meerwaarde te creëren in hun ondernemening.
Trefwoorden
verandermanagement organisatiestructuur communicatie werkgever-werknemer relatie creatieve energie organisatieontwerp vertrouwen organisatiecultuur persoonlijke ontwikkeling conflicthantering waardecreatie leiderschap verantwoordelijkheid openhartigheid transparantie engagement aannames samenwerken begrip menseneconomie management organisatieverandering personeelsmanagement oorspronkelijkheid ruimte motivatie innovatie zelfreflectie psychologie dialoog
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Krist Pauwels
Inhoudsopgave
De roots van dit boek
Wie is de baas?
1. Van economie naar ikonomie
2. Mijn wereld, mij bedrijf
3. 360º winstperspectief
Het creatieve energieorganisatiemodel
4. Acht waarden sturen elke relatie
5. Een nieuwe communicatiecultuur: verwoorden, delen, evolueren
6. Openhartigheid versus vertrouwen
7. ruimte versus engagement
8. Verantwoordelijkheid versus begrip
9. Oorspronkelijkheid versus transparantie
Van je bedrijf een creatieve energie organisatie maken
10. Nieuwe communicatiestructuur: draagvlak creëren vanuit de kern
11. De kern benoemen: visie, missie en waarden
12. Beleven: de communicatiecultuur installeren
13. Groeien binnenin, uitstalen naar buiten
Nawoord
Een nieuwe relatie met klanten, pers en maatschappij
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan