Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Anatomie van de Verleiding
VOORDEEL - 54% korting
Anatomie van de Verleiding
Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.

Meer over Paul Postma
Nieuwe hypewoorden over oude onderwerpen Paul Postma 8 december 2014 Ik ben gek op hypes. Niet omdat ik gek ben op de laatste trends, maar juist omdat een nieuwe hype oude tijden doet herleven. De tijden van het ware vakmanschap. Alleen gaat het soms wat ver. En worden stokoude onderwerpen in een nieuw jasje als volstrekt nieuw gepresenteerd. Voor mensen met een slecht geheugen? Misschien wel voor jongeren die nog alles moeten leren. Lees het volledige artikel
Paul Postma

Anatomie van de Verleiding

Neuromarketing toegepast

Paperback Nederlands 2017 4e druk 9789024400577
13 stemmen
Voormalig top 100Totaal 122 dagen
Verkooppositie 4077Hoogste positie: 22
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
36,50
16,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 54% korting

Samenvatting

Neuromarketing levert een belangrijke bijdrage aan strategische marketing, customer insight en marketing intelligence. Het is een van de interessantste toepassingen van digitale marketing en volop in ontwikkeling.

Anatomie van de verleiding biedt een volledig overzicht van de drie neuromarketingmethoden en hun toepassingen. In deel 1 van het boek staat de theorie centraal, ondersteund met talrijke voorbeelden. Deel 2 bestaat uit praktijkcases over de drie neuromarketingmethoden. In deze vierde herziene druk zijn actuele praktijkcases toegevoegd.

In Anatomie van de verleiding leer je:
- hoe je met neuromarketing je concurrenten voor kunt zijn;
- waarom weinig informatie leidt tot betere beslissingen;
- hoe je gebruik kunt maken van de fouten in het brein;
- wanneer intuïtie wel en niet bedriegt;
- hoe jouw informatie anderen overtuigt.

'Anatomie van de verleiding' is geschreven voor professionals en hbo-studenten marketing en communicatie.

Trefwoorden

neuromarketing   brein   marketing   onbewuste processen   consumentengedrag   verleidingstechnieken   hersenonderzoek   eye tracking   facial coding   fmri   besluitvorming   conversie-optimalisatie   marketingeffectiviteit   lichaamstaal   oude brein   input-outputmodellen   emoties in marketing   marketingintelligence   commercialeffectiviteit   webshopoptimalisatie   aandachtsonderzoek   customer insights   twee-systementheorie   merkeneffect   communicatie   reclame-effectiviteit   cognitieve fouten   placebo-effect   psychologie   strategische marketing  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024400577
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:268
Uitgever:Boom
Druk:4
Verschijningsdatum:1-9-2021
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Anatomie van de Verleiding - Neuromarketing succesvol toegepast
Max Kohnstamm | 16 september 2013
Neem met dit boek vandaag direct een voorsprong op je collega's en concurrenten. Paul Postma is er met 'Anatomie van de Verleiding - Neuromarketing succesvol toegepast' in geslaagd een uitstekend boek te schrijven.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
13 stemmen
12
0
1
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (5)

column
Nieuwe hypewoorden over oude onderwerpen
Paul Postma 8 december 2014 Ik ben gek op hypes. Niet omdat ik gek ben op de laatste trends, maar juist omdat een nieuwe hype oude tijden doet herleven. De tijden van het ware vakmanschap. Alleen gaat het soms wat ver. En worden stokoude onderwerpen in een nieuw jasje als volstrekt nieuw gepresenteerd. Voor mensen met een slecht geheugen? Misschien wel voor jongeren die nog alles moeten leren.
Artikel lezen
nieuws
DM Oeuvre Prijs voor Paul Postma
Pierre Pieterse 15 januari 2014 ‘Wij zijn de bèta’s in een ouwehoervak.’ Onder begeleiding van deze quote uit het interview dat wij hadden met de laureaat, kreeg Paul Postma de DM Oeuvreprijs overhandigd uit handen van DDMA-voorzitter Henry Meijdam. Al vanaf de jaren ’80 van de vorige eeuw stelt de aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd econoom Postma marketingopvattingen aan de kaak.
Artikel lezen
achtergrond
Anatomie van de Verleiding
Paul Postma 4 december 2013 De kern van neuromarketing ligt besloten in het feit dat de voorkeuren en emoties op basis waarvan we handelen - waaronder kopen en in het algemeen geld uitgeven - nadrukkelijk afwijken van wat we anderen en onszelf daarover vertellen. En ook van wat we in alle eerlijkheid zelf denken. We houden onszelf en anderen een andere werkelijkheid voor dan wat blijkt uit ons handelen.
Artikel lezen
nieuws
Oeuvreprijs voor Paul Postma
Justin van Lopik 25 november 2013 22 november maakten DDMA en DeMeter, respectievelijk de branche- en vakvereniging voor dialoogmarketing, bekend dat Paul Postma wordt bekroond met de Dialogue Marketing Oeuvreprijs.
Artikel lezen
interview
Paul Postma over oude breinen en dingen die niet voorbijgaan
Ger Post 26 september 2013 Paul Postma deed al aan neuromarketing nog voordat het vak was uitgevonden. Nu neuro inmiddels een hype is, maakt hij de balans op en zet hij de verschillende technieken voor marketeers op een rij. ‘Wij zijn bèta’s in een ouwehoerbranche.’
Artikel lezen

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC werd op basis van onderzoek door TNS NIPO in 2010 verkozen tot het beste marketing- en businessconsultancy bedrijf in Nederland voor Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.

Andere boeken door Paul Postma

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Koopgedrag en de constructie van ons brein
1.1 Ons dagelijks brein
1.2 Kern van neuromarketing
1.3 Neuromarketing biedt grote toepasbaarheid
1.4 Sterke resultaatverbetering om drie redenen
1.5 Neuromarketing scepsis
1.6 Samenvatting

2 Neurologie voor marketeers: neuromarketing beter begrijpen
2.1 Neurologische oorsprong van data bepaalt de waarde
2.2 Twee systemen: geef het brein een alibi
2.3 Binnenin en op het brein kijken
2.4 De ingewikkelde relatie tussen cortex en het oude brein, en de betekenis voor marketeers
2.5 De kracht van merken en het placebo-effect van het brein
2.6 Het brein maakt rare fouten waar marketeers hun voordeel mee kunnen doen
2.7 Hoezo bewust kiezen?
2.8 Samenvatting

3 Drie methoden geven toegang tot het brein
3.1 Verschillende methoden met dezelfde uitgangspunten
3.2 Uitwendige reflexen
3.3 Input-/outputmodellen
3.4 Inwendige reflexen
3.5 Samenvatting

4 Toepassing van de drie neuromarketingmethoden
4.1 Welke methode past bij welke stap in het commerciële proces?
4.2 Belangrijke kenmerken waarin de toepassingen verschillen
4.3 Implementeren in je organisatie

5 Cases, praktijk en ervaringen
5.1 Breinervaring
5.2 Voorbeelden van de voorspelbaarheid van onze voorkeuren
5.3 Uitwendige reflexen

1. Case lichaamstaal: verbeteren van resultaten in de persoonlijke verkoop
2. Case Eye Tracking: Four Roses Bourbon
3. Case eye tracking: Reformatorisch Dagblad
4. Case facial coding: Het voorspellen van de effectiviteit van tv-commercials
5. Case facial coding: communicatie- en herinneringswaarde van een event als mediumtype
6. Case facial coding: Het voorspellen van de uitslag van verkiezingen

5.4 Input-/outputmodel

7. Case input-/outputmodel: Start een webwinkel
8. Case input-/outputmodel: Hoe funda het brein van webbezoekers onderscheidt naar kopers en funzoekers, en het oude brein van makelaars corrigeert met feiten
9. Case input-/outputmodel: Center parcs verhoogt de conversie dankzij de toepassing van neuromarketing.
10. Case input-/outputmodel: Hoe verleid je kinderen het beste tot een museumbezoek
11. Case input-/outputmodel + eye tracking: Kinderen met gamen verleiden tot cultureel erfgoed

5.5 Inwendige reflexen

12. Case fMRI: Drie covers van de Cosmopolitan
13. Case fMRI: Voorbeeld hoe Neurensics commercials toets op effectiviteit, aantrekkelijkheid en irritatie
14. Case fMRI: De storyboard voorspellen de effectiviteit van de commercial nog voordat hij is gemaakt
15. Case fMRI: Hoe het inkorten van commercials kan leiden tot betere resultaten bij lagere kosten
16. Case fMRI: Scans van radioreclame

Uitleiding
Medeauteurs

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Moeiteloos ondernemen
    Martijn Meima
    Moeiteloos ondernemen
    € 11,95
  • Relativeren is ook een kunst
    Mariëtte Baanders
    Relativeren is ook een kunst
    € 30,75
  • Sorry, schatje
    Anne de Jong
    Sorry, schatje
    € 22,50
  • Competentiehandboek Ontdek & Benut
    Vanya Cobben
    Competentiehandboek Ontdek & Benut
    € 35,00
  • Misbehaving
    Richard Thaler
    Misbehaving
    € 17,50
  • De kracht van spijt
    Daniel Pink
    De kracht van spijt
    € 17,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Anatomie van de Verleiding

        Anatomie van de Verleiding
        Paul Postma
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Anatomie van de Verleiding

        Verwijder uw beoordeling