Lees verder
Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij is nu mede-eigenaar van de Van Ruler Academie en is een veelgevraagd spreker en docent. Zij heeft veel boeken en artikelen gepubliceerd voor communicatieprofessionals.
Meer over Betteke van RulerCommunicatie in positie in 3 stappen
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789024408382Samenvatting
In Communicatie in positie in 3 stappen biedt Betteke van Ruler je een methode om in drie stappen te komen tot een goede vormgeving van de communicatiefunctie in of voor een organisatie.
Hiervoor heeft ze het Communicatiehuis bedacht. Deze methode loodst je via concrete vragen systematisch langs alle onderwerpen die essentieel zijn om tot een stevige positionering van communicatie en de communicatieprofessionals te komen. Achtergrondkennis, literatuur en perspectieven zijn de fundering van het Communicatiehuis en helpen je om zelf de antwoorden te vinden.
Met Communicatie in positie in 3 stappen word je de architect van je zelfgemaakte communicatiehuis, zodat het naadloos past bij jou, jouw organisatie en/of klant. Dit boek is een prachtig studieboek voor studenten die zich moeten verdiepen in de functie van communicatie in organisaties en over manieren waarop communicatie kan worden georganiseerd. Ideaal als voorbereiding op de stage of als stap op weg naar een succesvolle carrière in het communicatievak.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Betteke van Ruler
Inhoudsopgave
Voorwoord
Vormgeving van de communicatiefunctie in 3 stappen
DEEL I DE FUNCTIE VAN COMMUNICATIE VOOR EEN ORGANISATIE
1. De verbonden organisatie
2. Communicatie als productiefactor
3. Communicatie als vakgebied
4. De communicatieprofessional
5. Hoe komt communicatie in positie?
6. Wat is een goede positie?
7. Drie stappen om een communicatiehuis te bouwen
8. Wees de architect van je eigen communicatiehuis
DEEL II JE EIGEN COMMUNICATIEHUIS BOUWEN
STAP 1: INPUT OPHALEN OVER DE ORGANISATIE
9. Organisatiescan
10. Organisatiekarakteristieken
11. De stijl van het huis
12. De rol van de communicatieprofessionals
13. De buitenwereld binnen brengen
STAP 2: FOCUS AANBRENGEN IN DE COMMUNICATIE
14. Karakteristieken van communicatie als functie
15. De communicatievisie
16. De spelers in de communicatie
17. De communicatiedienstverleningsvisie
STAP 3: DE COMMUNICATIE ZO ORGANISEREN DAT HET GAAT WERKEN
18. De inrichting van de communicatie
19. Communicatiecompetenties
20. Zo vorm je een excellent team
21. Het aanbod van het communicatieteam
22. De plaats van de communicatieprofessionals in de organisatie
DEEL III DE FUNDERING VAN HET COMMUNICATIEHUIS
23. Wat je moet weten om de functie van communicatie te bepalen
24. De som van communicatie
25. Het communicatieproces
26. Het communicatievak
27. Typologie van communicatieafdelingen
28. In een goed huis is het prettig werken
De boeken en artikelen die ik heb gebruikt
Personen die ik wil bedanken
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan