

Peter Zomer (1963) is als managementconsultant en teamcoach actief in vele organisaties. Hij promoveerde op de Team Konfrontatie Methode (TKM) als instrument ter versterking van teams.
Meer over Peter ZomerPatronen doorbreken in teams
De Team Konfrontatie Methode (TKM)
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789024418336Samenvatting
Het is vaak een raadsel waarom teams die bestaan uit capabele teamleden toch onder de maat presteren. Waarom leggen zij het af tegen 'mindere' concurrenten die als collectief veel effectiever zijn?
Het antwoord ligt besloten in het feit dat teamleden al snel vaste patronen van samenwerking ontwikkelen, die hun nut weer verliezen als een veranderende omgeving nieuwe eisen stelt. Als teams die patronen dan niet doorbreken, gaan de prestaties omlaag.
Teams kunnen leren om flexibeler te reageren op hun omgeving. In de managementwereld is altijd veel aandacht geweest voor de verbetering van persoonlijke effectiviteit; collectieve effectiviteit werd minder belicht. Met dit boek laat de schrijver zien hoe teamleden hun collectieve effectiviteit kunnen vergroten.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding: De 'Same Old Story' in teams: kunnen teamleden daar iets aan doen?
1. Collectieve verhalen: wat teamleden bindt
2. Collectieve stemmen: wat teamleden van elkaar verwachten
3. Deviante stemmen: hoe teamleden patronen kunnen doorbreken
4. De Team Konfrontatie Methode (TKM): het mobiliseren van de deviante stemmen
5. Gedragsverandering en cultuurverandering: de inzet van TKM in team en organisatie
Literatuur
De Stichting TKM
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan