

Ad de Visser (1951) is jarenlang actief geweest in het onderwijs, onder andere als docent kunstgeschiedenis.
Meer over A. de VisserHardop kijken met voetnoten
Paperback Nederlands 2018 9e druk 9789024422203Samenvatting
'Hardop kijken met voetnoten' is de samenvoeging van twee succesvolle boeken over kunstbeschouwing van Ad de Visser: 'Hardop kijken' (sinds de eerste druk in 1989 ruim 60.000 exemplaren verkocht) en 'Kunst met voetnoten' (9.000 exemplaren verkocht). Beide boeken zijn voor deze nieuwe editie volledig herzien, de illustraties zijn geactualiseerd en de twee delen zijn aan elkaar geschreven. Het resultaat is een rijk geïllustreerde, toegankelijke en brede inleiding in de kunstbeschouwing.
In het eerste deel (het voormalige Hardop kijken) biedt Ad de Visser een heldere methode om de uiterlijke verschijningsvormen van kunstwerken systematisch te onderzoeken. Aan de hand van veel voorbeelden laat hij zien hoe we beeldaspecten van kunstwerken kunnen analyseren, benoemen en vooral onderling vergelijken op het gebied van onder meer materiaal, techniek, licht, kleur en plaatsing.
In het tweede deel (voorheen Kunst met voetnoten) worden juist de inhoud en de betekenis van de kunstwerken aan de orde gesteld. Ad de Visser geeft in heldere bewoordingen een uiteenzetting van de iconografie en van de opsporing van verborgen inhouden en overdrachtelijke betekenissen, veelal afkomstig uit de klassieke mythologie, christelijke motieven, historie en literatuur.
De twee delen vullen elkaar goed aan en verschijnen nu voor het eerst samen in één boek.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan