Spelen serieus nemen
Rijke spelsituaties creëren in groep 1 t/m 8
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789024444724Samenvatting
Met Spelen serieus nemen willen we laten zien dat spelen in groep 1 t/m 8 een waardevolle plaats in het curriculum kan innemen en niet beperkt hoeft te zijn tot de jongste groepen of het speelkwartier. Het boek heeft als doel kennis over spelen naar voren te brengen en op te roepen tot een speelse houding bij de leerkracht. Bij elk hoofdstuk zijn aandachtspunten geformuleerd.
Spelen is van belang voor de fysieke, emotionele, sociale en cognitieve ontwikkeling. Als het om jonge kinderen gaat, is dat wel algemeen bekend. Maar dat spelen ook op latere leeftijd een stimulans is voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen, veerkracht en flexibel denken is van groot belang. Eigenlijk houdt spelen nooit op, ook niet als je volwassen bent.
Voor wie?
Spelen serieus nemen is geschreven voor leerkrachten in het basisonderwijs om aandacht te besteden aan het creëren van speelkansen op school. Het creëren van speelkansen is niet alleen een aangelegenheid van individuele leerkrachten, maar vraagt om een visie op onderwijs. Het boek is ook geschikt voor intern begeleiders, kinderopvangcentra en studenten pedagogiek.
De serie In de klas
Spelen serieus nemen hoort bij de serie In de klas. Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan