

Freek de Jonge (1944) is theatermaker, zanger en schrijver. Geruime tijd trad hij met Bram Vermeulen op als het befaamde duo Neerlands Hoop in Bange Dagen, maar vanaf 1980 ging De Jonge solo verder.
Meer over Freek de JongeDe Zeeuwse jaren
Mémoires 3
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789025476052Samenvatting
De jaren zestig vormen niet alleen Freek de Jonge, maar veranderen ook een hele samenleving. Freek brengt deze jaren, tussen de Cubacrisis (1962) en de maanlanding (1969), door in Goes, waar zijn vader godsdienstleraar is geworden.
Na een optreden op een schoolavond is zijn diepste verlangen komiek te worden à la Toon Hermans. Zo snel mogelijk weg uit Zeeland en studeren in Amsterdam is dus geboden. Bij het lustrumcabaret Cabariolet van het Amsterdams Studenten Corps ontmoet hij Bram Vermeulen. Een jaar later is Neerlands Hoop In Bange Dagen een feit en in juni 1969 gaat hun eerste programma in première. Een week na die succesvolle start volgt een geruchtmakend interview in de Volkskrant. De naam is gevestigd, het imago bepaald.
Na Kom verder! (1900-1951) en Reikhalzend verlangen (1951- 1962) geeft De Zeeuwse jaren nu een onthullend beeld van hoe voorgeschiedenis en tijdgeest een van de meest succesvolle cabaretiers hebben voortgebracht die Nederland rijk is.
Trefwoorden
autobiografie memoires jaren zestig cabaret neerlands hoop freek de jonge zeeland cultuurgeschiedenis goes persoonlijke ontwikkeling jeugdherinneringen maatschappelijke verandering amsterdam kunstenaarsbiografie culturele revolutie doorbraak studentenleven bram vermeulen podiumkunsten identiteitsvorming humor afkomst generatieverhaal religie ambitie maanlanding provinciaal leven publieke bekendheid cubacrisis
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan