Lees verder


Ed van Eunen (1947) werkte in de reclame, in het marktonderzoek en is sinds 1980 sales promotion adviseur.
Meer over de auteursBusiness blunders
Meer dan 150 marketingmissers & managementbloopers
Paperback Nederlands 2010 9789043019446Samenvatting
De managementliteratuur beschrijft bijna altijd succesverhalen. Fouten en mislukkingen die bedrijven maken komen amper aan bod. Terwijl van deze missers juist veel geleerd kan worden. Businessblunders is een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven (en overheden) maken.
Dit boek behandelt voor Nederlanders herkenbare cases, zoals de verkoop van bol.com door Bertelsmann, de ondergang van De Krant op Zondag en het mislukken van Talpa. Maar ook internationale gevallen worden in dit boek besproken. Van ongelukkig gekozen merknamen, minder succesvolle reclameslogans tot de grootste (ver)taalblunders. De auteurs laten zien welke fout het betreffende bedrijf gemaakt heeft en wat ervan geleerd kan worden.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Ed van Eunen
Over Thijs van Eunen
Over Frans Reichardt
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding: over dit boek
Missers die zwaar op de maag liggen
Leed op de winkelvloer
Het beeld op zwart
Niet alles goud wat er blinkt
Er zit wel eens een schroefje los
Wie niet horen wil moet maar voelen
Pas op voor spookrijders
Wat kunnen we van blunders leren?
Literatuuropgave
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan