Lees verder


Jeroen Wester (1968) is journalist van NRC Handelsblad. Hij schrijft over zorg, economie en financiën.
Meer over Jeroen WesterHelp! We worden overgenomen
Alle trucs van moderne investeerders op een rijtje
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789044610963Samenvatting
Van de Hema tot de dropjes van Venco, van de kabelmaatschappijen tot de koekjes van Verkade, van VNU tot uitgever PCM, van de afvalverwerking tot de vissticks van Iglo. Buitenlandse investeringsmaatschappijen verhandelen in hoog tempo Hollandse nijverheid.
Er bestaan genoeg goedwillende investeerders die een onderneming verder op weg helpen, maar hoe zit het met de kwaadwillenden die er met de bedrijfsschatten vandoor gaan? Hoe vreten moderne investeerders als sprinkhanen de boel kaal, hoe roven zij straffeloos ondernemingen leeg en, belangrijker, hoe voorkomt u dat? Wat doet u als ze netjes aankloppen of iets minder netjes op de deur bonken?
Dit handboek is voor werknemers die in het duister tasten, voor bestuurders die niet gefopt willen worden, voor schuldeisers die zich zorgen maken, voor accountants die de cijfers niet meer begrijpen, voor advocaten die zich afvragen waarom investeerders zo goed betalen, voor commissarissen die toezicht willen houden, voor fiscalisten die met hun belastingmoraal worstelen en voor alle anderen die geïnteresseerd zijn in het fenomeen van moderne investeerders.
Inclusief een hoofdstuk tips & trucs, een sprinkhanenwoordenboek en een korte beschrijving van de grootste investeringsmaatschappijen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Jeroen Wester
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Investeerders en hun succes
2. De investeerder komt binnen – modus operandi
3. De investeerder loopt binnen – modus operandi
4. De luwte
5. De brandstof
Tot slot
Tips
Bijlagen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan