Lees verder


Clay Shirky heeft zich vanaf het begin van het internettijdperk ontwikkeld als expert op dit gebied.
Meer over Clay ShirkySlimmer
Hoe sociale media ons effectiever, creatiever en actiever maken
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789047003953Samenvatting
Met de komst van internet en sociale media is de invulling van onze vrijetijdsbesteding drastisch veranderd. Ineens is het mogelijk om op grote schaal samen met veel mensen tegelijkertijd onze tijd creatief in te vullen. Deze onderlinge verbondenheid en kenniscreatie heeft grote invloed op onze samenleving. Samen met anderen delen we onze passies en problemen en bedenken we oplossingen, richten we nieuwe bedrijfjes en goede doelenacties op en komen we met ontelbare gemeenschappelijke initiatieven. Waar voorheen de tv een passieve invulling van vrije tijd bood, ontstaan er door de sociale media veel meer mogelijkheden voor de steeds slimmer wordende mens.
In het boek 'Slimmer' voorspelt Clay Shirky wat we met de nieuwe digitale technologie kunnen bereiken als we eindelijk onze ongebruikte talenten en goodwill aan het werk zetten. Bekende voorbeelden zijn Wikipedia en Flickr, maar denk ook aan literatuur op FanFiction, couchsurfing en allerlei cursussen op YouTube. Hij is een warm pleitbezorger van de positieve en ongekende mogelijkheden van de sociale media.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Clay Shirky
Inhoudsopgave
Slimmer
1. Gin, tv en breinreserve
2. Middelen
3. Motief
4. Mogelijkheid
5. Cultuur
6. Waarde-voor het individu, de gemeenschap, het grotere publiek en de samenleving als geheel
7. Op zoek naar de muis
Dankwoord
Noten
Over de auteur
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan