Lees verder


Marie R. Miyashiro heeft al meer dan 28 jaar ervaring als consultant en deskundige op het gebied van Geweldloze Communicatie en heeft vele Fortune 500-bedrijven geholpen hun communicatie en daarmee hun prestaties te verbeteren.
Meer over Marie MiyashiroDe empathiefactor
Het concurrentievoordeel voor effectieve organisaties
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789047005186Samenvatting
'Hebzucht is uit. Empathie is in', aldus Frans de Waal. Marie Miyashiro maakt in dit boek duidelijk hoe de Empathiefactor de effectiviteit van alle communicatie vergroot. Stephen Covey noemt het 'Eerst begrijpen, dan begrepen worden'. Als persoon levert het u betere relaties met vrienden, familie en collega's op. Op team- en organisatieniveau betekent de Empathiefactor betere klantrelaties en succesvolle samenwerking.
Miyashiro baseert zich op het door Marshall Rosenberg ontwikkelde gedachtegoed van Geweldloze Communicatie. Ze geeft duidelijke en praktische handvatten om de communicatie te verbeteren en in lijn te brengen met uw eigen doelen of die van uw organisatie.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Marie Miyashiro
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Dankwoord
Voorwoord
Deel 1: Empathie en het besef van behoeften begrijpen
1. Een kennismaking met de derde dimensie en Integrated Clarity
2. Gebruikmaken van de menselijke factor
3. De basisprincipes van Geweldloze Communicatie
4. Een besef van behoeften toepassen op de werkvloer
Deel 2: Empathie praktisch toepasbaar maken
5. Hoe verhoog je zelfproductiviteit?
6. Hoe verhoog je interpersoonlijke productiviteit?
7. Hoe verhoog je de productiviteit van teams of organisaties?
8. Op behoeften gebaseerde beslissingsinstrumenten
Deel 3: De werkvloer transformeren
9. Boosheid, schuldgevoel, angst en schaamte op de werkvloer wegnemen 10. Verbinding maken met mensen die onze vaardigheden op de proef stellen
11. Implicaties voor de toekomst van de werkvloer
Bijlage
Noten
Bibliografie
Mensen die aan dit boek hebben bijgedragen
Over Geweldloze Communicatie
Over de auteur
Over Empathiefactor
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan