Lees verder




Noreena Hertz is auteur en hoogleraar van University College London. Daarnaast was ze wereldwijd werkzaam als strategisch adviseur op het gebied van economie, geopolitiek, kunstmatige intelligentie, millenials en post-millenials.
Meer over Noreena HertzDeze beslissing verandert je leven
De psychologie van het kiezen
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789047006602Samenvatting
Elke dag worden we geconfronteerd met een enorme hoeveelheid kleine en grote beslissingen. Geen wonder dat we terugvallen op snelle, onbewuste verwerkingsmechanismen: een groot deel van ons keuzeproces gebeurt zonder dat we het doorhebben.
Zonde, vindt Noreena Hertz, want juist doo bewust te worden van uw automatische aannames en ideeën kunt u veel betere beslissingen nemen. Waarom zou u bijvoorbeeld het advies van een medisch expert onmiddellijk accepteren? En in hoeverre wordt uw eigen oordeel beïnvloed door uw verwachtingen en emoties?
Aan de hand van praktische voorbeelden laat Hertz zien hoe u uw automatische piloot kunt uitzetten. Want alleen als u vraagtekens durft te zetten bij uw eigen aannames, kunt u beginnen met het maken van de voor u juiste keuzes.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Noreena Hertz
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Stap 1: Omgaan met de turbowereld
Je ogen wijd open houden
Stap 2: Zorgen dat je de tijger en de slang ziet
Stap 3: Niet bang zijn voor de Nacirema
Je waarheid zelf beheren
Stap 4: Niemand op zijn woord geloven
Stap 5: Leren van herders en winkelpersoneel
Digitaal actief worden, maar op je tellen passen
Stap 6: Samen informatie creëren en meeluisteren
Stap 7: Nepidentiteiten onderzoeken, je bronnen controleren
Leren overleven
Stap 8: Je rekenfobie overwinnen
Stap 9: Je emotionele thermostaat in de gaten houden
De boel opschudden
Stap 10: Verschillen (van mening) stimuleren
Epiloog
Ter afsluiting
Dankwoord
Noten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan