Lees verder



Hugo Hollander (accountant en ondernemer) is ruim twintig jaar actief op het terrein van duurzaamheid en meervoudige waardecreatie.
Meer over de auteursDuurzaamheid is passé
8 ingrediënten voor succesvol en toekomstbestendig ondernemen
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789047010630Samenvatting
De Club van Rome was de grondlegger van het begrip ‘duurzaamheid’, ook wel ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ genoemd. Nu, bijna vijftig jaar later, worden in het bedrijfsleven zoveel zinnige én onzinnige initiatieven opgehangen aan het begrip dat de betekenis ervan verloren lijkt te gaan. Tegelijkertijd is het belang van duurzaamheid groter dan ooit tevoren, zowel voor het voortbestaan van de planeet als voor dat van veel bedrijven.
Hugo Hollander en Carolien Gadella-van Wersch zijn duurzaamheidsdeskundigen van het eerste uur. Ze betogen dat duurzaamheid niet langer alleen iets is van hippe start-ups of multinationals en laten zien hoe ieder bedrijf duurzaamheid kan integreren in de dagelijkse bedrijfsvoering – met als resultaat een toekomstbestendig en succesvol bedrijf.
Trefwoorden
duurzaamheid meervoudige waardecreatie maatschappelijk verantwoord ondernemen ondernemen toekomstbestendig ondernemen ondernemerschap nieuwe economie purpose circulariteit waardecreatie social enterprise businessmodel innovatie samenwerken systeemverandering impactgedreven ondernemen clickfactor containerbegrip club van rome strategie langetermijndenken bedrijfsvoering stakeholders verandering toekomst milieu economie mkb efficiency business case
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Hugo Hollander
Over Carolien Gadella-van Wersch
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. De 8 ingrediënten
2. Ondernemerschap
3. Gedegen businessmodel
4. Maatschappelijke waardecreatie
5. Purpose
6. Samenwerken & delen
7. Systeemverandering
8. De clickfactor
9. Circulariteit
10. De ingrediënten in de praktijk
Toelichting op de ingrediënten
Register
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan