Lees verder
Jan Engelbregt (1947) werkt sinds 1984 als zelfstandige organisatieadviseur vanuit Alkmaar.
Meer over Jan EngelbregtLogistiek voor dienstverlenende organisaties
Paperback Nederlands 2008 4e druk 9789047300748Samenvatting
Hollen of stilstaan, zo kenmerken veel managers van dienstverlenende bedrijven de werklast van hun organisatie. Immers: bij dienstverlenende organisaties staat de klant centraal en die klant verschijnt niet per se op de momenten die u wenst en in de mate die voor een bedrijf hanteerbaar is.
In dit boek laat de auteur zien welke logistieke concepten en systemen een rol spelen in het beter organiseren van de verschillende stromen. Interne processen kunnen hierdoor beter worden ingericht naar de eisen en wensen van de markt, de werkdruk kan beter worden verdeeld en er kan winst worden geboekt in termen van efficiëntie, doorlooptijd en kostenbeheersing.
De auteur reikt gereedschappen uit de logistiek aan om grip te krijgen op de informatie- en werkstromen binnen dienstverlenende organisaties. Hierbij komen zowel de organisatorische als de meer technische, rekenkundige aspecten aan de orde.
'Logistiek voor dienstverlenende organisaties' laat op overtuigende wijze zien hoe logistiek denken een bijdrage kan leveren aan het verbeteren van dienstverleningsprocessen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jan Engelbregt
Inhoudsopgave
1. Ontstaan van het vak logistiek
2. Wat is logistiek?
3. Denken in processen en modellen
4. Kenmerken van dienstenprocessen
5. Ontkoppeling
6. Beheer van onder handen werk
7. Analysetools
8. Externe analyse
9. Prognoses maken
10. Strategisch management
11. Kwaliteit in dienstverlening
12. Logistiek en organisatie
13. Verbeteren van dienstverleningsprocessen
14. Verandermanagement, cultuur en weerstanden
15. Inrichten van de stroom
16. Scheduling
17. Performance-indicatoren
18. Projectmatig werken
Literatuur
Register
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan