Lees verder
Weg met het marketingplan, tijd voor actie!
Praktische marktbewerking voor iedere manager
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789052619194Samenvatting
U wilt graag doelgericht aan marketing doen. Helaas is het opstellen van een marketingplan elke keer weer een tijdrovende en omslachtige bezigheid. En dat terwijl de uitvoerige analyses die daarvoor nodig zijn van jaar tot jaar niet spectaculair van elkaar verschillen. Het belangrijkste krijgt daardoor te weinig aandacht: de acties.
Weg met het marketingplan, tijd voor actie! laat zien hoe u zonder omslachtige plannen doelgericht marketing bedrijft. In dit boek draait alles om de acties. Wat is een werkbare aanpak? Hoe formuleert u pragmatische maar ook creatieve en originele acties om uw markt te bewerken? Hoe weet u of u niets vergeet? Hoe bewaakt u de samenhang van het geheel?
Aan de hand van een beperkt aantal gestructureerde vragen werkt u stap voor stap naar overzichtelijke, praktische actiepunten. De aanpak is gericht op een maximale slagvaardigheid om de commerciële slagkracht van uw onderneming te vergroten.
Trefwoorden
marketingplan marketing actiegericht werken etw-klanten klanten winnen klantbehoud actielijsten marketingmanagement klantgerichtheid implementatie marketingstrategie klanttevredenheid marktbewerking klantinzicht resultaatgericht praktijkgericht marketingmix klantrelaties customer-centric commercieel management marketing 2.0 marketingdoelstellingen klantloyaliteit draagvlak creëren marketingcommunicatie planning omzetgroei verkopen pragmatisch swot-analyse
Trefwoorden
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Hoe krijgt u marketing van de grond?
2. Evalueren en doelen stellen
3. Klanten behouden en de relatie uitbreiden
4. Nieuwe klanten aantrekken
5. Aan de slag!
Literatuur
Register
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan