Lees verder


Adjiedj Bakas (1963) werd uitgeroepen tot Trendwatcher van het Jaar 2009 en Zwarte
Zakenman van het jaar 2008.
Nieuw Nederland
Gebonden Nederlands 2004 1e druk 9789055943555Samenvatting
Over honderd jaar wonen er in Nederland misschien nog maar 10 miljoen mensen. Een groot deel met wortels in een niet-westers land. Een krimpende beroepsbevolking zal de komende decennia te maken krijgen met een stijgend aantal ouderen. Steeds meer hoog opgeleide Nederlanders emigreren; in deeltijd of in voltijd. En terwijl de demografische revolutie doorzet, willen bedrijfsleven en overheid nog wel eens vergeten dat de gemiddelde consument of werknemer niet meer dezelfde is als dertig jaar geleden. Toekomst, demografie en marketing. In het Nieuwe Nederland hang het allemaal samen. Er is van alles aan de hand dat er op duidt dat marketingstrategieën en managementtools aan herijking toe zijn. Niet alleen op demografisch gebied. Want wat is de invloed van de verschuivende economische wereldmacht in de richting van China? Vanaf wanneer ligt Koeweit aan de Noordzee? En waarom willen mensen in hi-tech-landen ineens hoofddoeken en kruisjes dragen?
Wie een bedrijf of een overheidsorganisatie runt, moet besef hebben van de dynamiek in de samenleving en in de wereld, en zijn blik op de toekomst richten. Dit boek levert een bijdrage aan de kennis van die dynamiek nu en in de toekomst, en koppelt daar direct relevante marketingstrategieën en managementtools aan vast. Praktijkvoorbeelden laten zien hoe sommige bedrijven en overheidsorganisaties daar al gebruik van maken. Hiermee wordt een concrete handreiking geboden aan managers en marketers die marktvoordeel willen halen uit de dynamische samenleving.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Adjiedj Bakas
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel I De demografische revolutie
Hoofdstuk 1 De toekomst van de herkomst: de demografische revolutie in
Nederland
Deel II De theorie
Hoofdstuk 2 Management van diversiteit
Hoofdstuk 3 Marketing van diversiteit
Deel III De verschillen benut
Hoofdstuk 4 Inleiding in de diversiteit
Hoofdstuk 5 Etniciteit
Hoofdstuk 6 Seksuele voorkeur
Hoofdstuk 7 Sekse
Hoofdstuk 8 Generaties
Hoofdstuk 9 Inclusion van alle groepen
Deel IV Cases
Case 1 Van allure naar toegankelijkheid
- De diversiteitsmarketing van Holland Casino
Case 2 'Werven is inspelen op de wensen en de samenstelling van je klanten
- Content en diversiteit
Case 3 'Inspelen op de dynamische markt'
- De diversiteitsmarketing van A-Film en Fu Works
Case 4 'Geen voorkeursbeleid, maar professionaliteit'
- Het diversiteitsbeleid van de Rijksoverheid
Case 5 Iedereen onder de paraplu
- De klantenwerving van RVS onder Turkse Nederlanders
Case 6 Ajax heeft De Toekomst
- Diversiteit in de sportwereld
Case 7 Pluriform in uniform
- Management van diversiteit in de politiebranche
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan