Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Productontwerpen

Paperback Nederlands 2010 4e druk 9789059315532
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Een ontwerper bedenkt en ontwikkelt nieuwe of verbeterde producten. Ontwerpen is een proces van trial and error. Tijdens het ontwerpproces bedenkt de ontwerper oplossingen waarvan hij niet zeker weet of ze zullen werken. Door een oplossing te testen probeert hij daar achter te komen: trial. Soms blijkt zijn idee niet te werken: error. Wanneer het idee wel werkt, heeft de ontwerper zijn resultaat een stap dichterbij gebracht.

Dit boek maakt het ontwerpproces inzichtelijk en biedt de lezer een handleiding voor productontwerpen met zo min mogelijk errors. Hierbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde: het formuleren van een productidee, een systematische aanpak van het ontwerpproces, het programma van eisen, marktonderzoek, functionaliteit en betekenisgeving, vormgeving en kleurstelling, gebruiksonderzoek, ergonomie, technieken om tot nieuwe, innovatieve oplossingen te komen, intellectueel eigendom, en presentatie en verslaglegging. Productontwerpen is gebaseerd op theoretische kennis, ontwikkeld aan de Universiteit Twente, en op de praktijkervaring van de auteurs.

Specificaties

ISBN13:9789059315532
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:Boom
Druk:4
Verschijningsdatum:24-10-2018

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Arthur Eger

Ir. Arthur O. Eger studeerde industrieel ontwerpen aan de Technische Universiteit te Delft. Na enkele jaren in verschillende organisaties te hebben gewerkt, onder andere als research medewerker aan de faculteit Industrieel ontwerpen en als hoofd publicaties bij de Stichting Academisch Rekencentrum Amsterdam, richtte hij in 1979 met ir. Mathijs van Dijk het ontwerpbureau Van Dijk/Eger/Associates op. Dit bureau houdt zich bezig met productontwikkeling (industrieel ontwerpen), grafisch ontwerpen en architectonisch vormgeven. Daarnaast was Arthur Eger ondermeer hoofddocent van de leergang Innovatiekunde (1986-1988) en publiceerde hij veelvuldig over productontwikkeling, innovatie, grafisch vormgeving, creativiteit en marketing. Eerder verschenen van zijn hand 'Digitaal vormgeven' (1991) en Decoratieve Kunst (1995). Hij bewerkte tevens de Nederlandse editie van Type & Colour van Michael Beaumont (1988).

Andere boeken door Arthur Eger

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Productontwerpen