Lees verder


Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over de auteurs10 Retailparadoxen
40 succesvolle ondernemers geven hun visie op 2010
Gebonden Nederlands 2006 1e druk 9789069466675Samenvatting
Waar staat 'Retail Nederland' in 2010? Die vraag legden onderzoeker Frank Quix en journalist Mark Hemmer voor aan veertig zeer uiteenlopende Nederlandse retailers. De reeks gesprekken leverde geen eenduidig antwoord op, maar wel tien interessante paradoxen waarmee retailers in de toekomst zeker te maken krijgen. Brancevervaging bijvoorbeeld, hoeft geen bedreiging te zijn voor de specialist, maar biedt deze juist kansen. En de grote retailketens concurreren niet langer met de local heroes, maar ze helpen hen in het zadel om zo het winkelaanbod in de steden aantrekkelijk te houden.
De tien paradoxen zijn in heldere en toegankelijke taal beschreven en zijn los van elkaar te lezen, zodat de lezer naar eigen inzicht door het boek kan 'zappen'. Portretten en uitspraken van de geïnterviewde zakenmensen larderen de tekst. Ten slotte biedt het Winkelkompas aan het eind van elk hoofdstuk de retailer concreet advies hoe in te spelen op de trends van 2010. '10 Retailparadoxen' biedt een interessant, toegankelijk en concreet kijkje in de retailwereld van 2010.
Trefwoorden
retail toekomst detailhandel trends paradoxen consumentengedrag winkelopeningstijden vestigingsplaats internet parkeren branchevervaging prijsbeleid winkelkompas marketing positionering ondernemerschap klantgerichtheid verandering verkopen winkelformule printmedia middenstand innovatie strategisch management koopgedrag concurrentie
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Frank Quix
Over Mark Hemmer
Inhoudsopgave
Inleiding
Het winkelkompas
1. Consumentenparadox: De consument wil alle kanten uit
2. Tijdparadox: Geen tijd is ook tijd
3. Locatieparadox: Het winkelhart vecht met de periferie
4. Brancheparadox: Branchevervaging leidt tot specialisatie
5. Prijsparadox: Niet alleen de prijs telt
6. Internetparadox: Clicks en bricks gaan hand in hand
7. De kassaparadox: Niet iedere bezoeker is een koper
8. Reclameparadox: Internet heeft de huis aan huis folder nog niet verdrongen
9. Ondernemersparadox: Regelgeving smoort kansen
10. Conclusie: Schaalgrootte zegt niets over succeskansen
Literatuurlijst
Colofon
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan