Alleen blaffen als je kan bijten
De advocatuur in achtentachtig aforismen
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083416120Samenvatting
Tijdens de lunch, op de rechtbank, in de koffiehoek, gedurende een vergadering óf in het café; als advocaten met elkaar aan de praat raken over hun zaken, klanten en collega’s, dan is de kans groot dat één van hen vroeg of laat met een gezegde, een cliché, een wijsheid, een spreekwoord of een citaat komt. Veelzeggende aforismen die je steeds weer opnieuw hoort, althans binnen het bolwerk van de advocatuur.
Schrijver/advocaat Roland Mans verzamelde die aforismen en schreef bij elk van hen een verhaal, vaak met een autobiografische inslag. Stuk voor stuk een genot om te lezen, vaak filosofisch en hilarisch tegelijk. Niet alleen voor juristen, maar voor iedereen die het leuk vindt om over de muren een blik in de binnenwereld van de advocatuur te werpen.
"Wat maakt een ervaren jurist een goede advocaat? Roland Mans weet het - en deelt dat op een anekdotische en humoristische manier met dit boek. Een aanrader voor iedereen met interesse in het rechtsbedrijf!" - Jan Maarten Slagter, columnist Financiële Telegraaf, CEO IBFD en voormalig advocaat
Trefwoorden
advocatuur juridische praktijk professionele ontwikkeling communicatie cliëntrelaties rechtsstrategie ethiek mentorschap bestuursrecht praktijkwijsheid onderhandeling schrijfvaardigheid procederen presenteren werkdruk beroepsethiek persoonlijke effectiviteit leiderschap omgevingsrecht loopbaan humor conflictbeheersing juridisch schrijven storytelling timemanagement
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan