Lees verder
Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies.
Meer over André de Waal10 Rituelen van slecht management
Hoe herkent u ze en hoe bestrijdt u ze
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 1e druk 9789089650566Samenvatting
Zonder goede managers is het onmogelijk om een excellente organisatie te creëren. Maar wat onderscheidt de goede manager nu precies van de slechte? Dit boek beschrijft de tien rituelen die slechte managers gebruiken om te overleven in het huidige tijdsgewricht van dalende omzetten, afnemende winsten, oplopende verliezen en beperktere budgetruimtes.
Slechte managers verbloemen met hun gedrag hun slechte prestaties. Ze:
- zijn alleen maar bezig met het 'opruimen' van de rotzooi van hun voorgangers
- zijn altijd 'druk, druk, druk'
- beheersen het budgetspel tot in de puntjes
- sturen alleen op afstand
- geven altijd een ander de schuld
- maken dikke imponerende plannen
- communiceren slechts één richting uit
- hebben alleen oog voor de aandeelhouder
- zijn echte machiavellisten
- hebben voor elke drie jaar een exitstrategie
Managers die deze rituelen toepassen kunnen de weg naar een excellente organisatie vakkundig blokkeren. Dit boek laat daarom zien hoe slechte managers te werk gaan, zodat u hun gedrag voortaan kunt herkennen en bestrijden. Om u vervolgens te richten op het echt belangrijke werk: de transitie naar een high performance organisatie!
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over André de Waal
Inhoudsopgave
Ritueel 1: De slechte manager ruimt altijd de rotzooi van zijn voorganger op
Ritueel 2: De slechte manager is altijd druk, druk, druk
Ritueel 3: De slechte manager beheerst het budgetspel tot in de puntjes
Ritueel 4: De slechte manager stuurt alleen op afstand
Ritueel 5: De slechte manager geeft altijd een ander de schuld
Ritueel 6: De slechte manager maakt dikke en imponerende plannen
Ritueel 7: De slechte manager communiceert slechts één richting uit
Ritueel 8: De slechte manager heeft allen oog voor de aandeelhouder
Ritueel 9: De slechte manager is een echte machiavellist
Ritueel 10: De slechte manager heeft voor elke drie jaar een exitstrategie
De goede manager: een high performance individual
Literatuur
De auteur
Het Center for Organizational Performance
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan