
Lees verder
Edgar H. Schein is hoofddocent en emeritus-hoogleraar management aan de Sloan School of Management van het Massachusetts Institute of Technology.
Meer over Edgar ScheinHulp bieden aan anderen, in wat voor vorm dan ook, is ingewikkelder dan op het eerste gezicht misschien lijkt. Het is gebaseerd op allerlei culturele waarden en gedragscodes, en kent diverse gevoeligheden en valkuilen. Houdt u daar geen rekening mee, dan is het resultaat per definitie ineffectief. Frustrerend - en onnodig.
In dit boek gaat Edgar Schein in op de subtiele psychologische en sociale dynamiek in hulprelaties. Hij laat zien waarom hulp - ondanks alle goede bedoelingen - vaak verontwaardiging of weerstand oproept, of zelfs kan worden geweigerd. Bovendien beschrijft hij de regels en afspraken die gelden voor het vormgeven en onderhouden van hulprelaties, en uw eigen rol daarbij. Hoe gaat u bijvoorbeeld om met de afhankelijkheid van de ander en hoe reageert u op een helpende hand? In dit boek vindt u de antwoorden!
- Een waardevol boek voor iedereen die - vanuit zijn professie of privé - te maken heeft met het geven en ontvangen van hulp.
- Voor (organisatie)adviseurs, leidinggevenden, dokters, advocaten, coaches, maatschappelijk werkers, psychotherapeuten, mantelzorgers en andere hulpverleners.
- Een toegankelijk en praktisch boek over de verschillende aspecten van helpen.
- Over de dynamiek van helpen in een-op-eenrelaties, binnen teams en in organisaties.
'Helpen met impact is een must-read voor consultants. Het écht bieden van hulp en daarmee impact hebben bij hun opdrachtgevers is de toegevoegde waarde van succesvolle consultants' - Prof. dr. Mario van Vliet, Managing Partner Deloitte Consulting Nederland
'Het opbouwen en verstevigen van goede relaties vraagt een helpende houding. Helpen heeft pas echt impact, als die hulp effectief is en de ander die hulp op prijs stelt. Dit boek biedt de helpende hand om inzicht te krijgen in deze bijzondere dynamiek' - Jos Burgers, bestsellerauteur van o.a. 'Gek op gaten', 'Geef nooit korting' en 'Hondenbrokken' en veelgevraagd spreker
'Ik kan me eerlijk gezegd geen leider, docent, consultant, therapeut of wie dan ook bedenken die geen voordeel kan halen uit dit meesterwerk' - Warren Bennis, professor Business Administration van de Universiteit van Southern California en auteur van o.a. On becoming a leader.
'Schein schetst ons veel anekdotes uit zijn adviespraktijk en zijn boek is rijk aan praktische inzichten' - Harvard Business Review
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken