Uilke Duinstra is directeur Strategie van iO, een van de grootste blended agency’s in Europa. Hij helpt bedrijven om na te denken over hoe ze over vijf jaar geld verdienen, welke nieuwe diensten ze kunnen bieden en welke problemen het waard zijn om op te lossen.
Meer over Uilke DuinstraCorporate Alt Delete
Herschrijf het oprichtingsverhaal van jouw organisatie
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789090381046Samenvatting
Corporate Alt Delete, vanaf morgen beginnen we opnieuw en gaan we het anders doen. Ja! Zo denkt een kwart van de organisatie – eindelijk een beter verhaal. Ja, het zal wel, denkt de andere driekwart, dat verhaal hebben we al eerder gehoord.
Hoe krijg je die twee werelden bij elkaar? Hoe zorg je ervoor dat team Horizon, het team dat denkt in kansen, en team Business, het team dat denkt in resultaten en de waarde voor de business nu, elkaar vinden?
Het is ooit wel gelukt. Met het oorspronkelijke oprichtingsverhaal in de begindagen van de organisatie. Toen had iedereen hetzelfde perspectief over hoe er waarde kon worden gecreëerd op een andere manier en hoe de business succesvol en onderscheidend zou kunnen zijn.
Hoe krijgen we het gevoel van het oude oprichtingsverhaal weer levend? Hoe verrijken we dit verhaal met de marktkennis en businesscapaciteiten van nu?
Dat is waar Corporate Alt Delete over gaat. Over het opnieuw kijken naar je huidige organisatie en het gezamenlijk herschrijven van je oprichtingsverhaal. Om zo het innovatie potentieel en de innovatiemindset in je organisatie een boost te geven. Niet eenmalig, maar continu.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Uilke Duinstra
Inhoudsopgave
Waarom dit boek
De structuur van dit boek
1. De basisideeën van dit boek
Blok 1 Opnieuw kijken naar je corporate machine en het verhaal van beter
2. Het verhaal van beter
Blok 2 Vier uitdagingen om team Horizon en team Business samen te brengen
3. De eerste uitdaging: het oplossen van sneeuwbalproblemen
4. De tweede uitdaging: het expliciet maken van het onmeetbare vertrouwen
5. De derde uitdaging: het onderkennen van de grenzen van de horizon
6. De vierde uitdaging: het beter benutten van de wij-zij-dilemma’s
7. Van vier uitdagingen naar één gezamenlijk perspectief
Blok 3 Herschrijf het oprichtingsverhaal van jouw organisatie
8. De waarde die de klant van ons verlangt
9. We zijn allang niet meer in de business van toen
10. Hoe we over vijf jaar ons geld verdienen
11. Ruimte bieden voor nieuwe ervaringen
12. Aan de slag met jouw nieuwe oprichtingsverhaal
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan