Bas Kodden is leiderschapscoach, managementwetenschapper en een van Nederlands meest gevraagde trainers in leiderschap en verandering. Hij verzorgt nationaal en internationaal lezingen op het gebied van leiderschap en bevlogenheid en is als hoogleraar leiderschap- & managementontwikkeling verbonden aan Nyenrode Business Universiteit.
Meer over Bas KoddenDe kunst van duurzaam presteren
Model voor Werving & Selectie en Professionele Ontwikkeling
Paperback Nederlands 2018 2e druk 9789462762763Samenvatting
Waarom blijft de ene organisatie succesvol, terwijl andere organisaties uiteenvallen en verdwijnen? Waarom weet die ene persoon zijn succes te herhalen, terwijl eigenlijk niemand dat verwachtte?
Vergeet alles wat je dacht te weten over het selecteren en aannemen van de juiste medewerkers. Het zit anders dan je denkt! Het geheim van winnende personen en teams zit hem in de combinatie van talent en vier belangrijke prestatiekenmerken, waar – vreemd genoeg – veel organisaties juist niet op selecteren ...
Bas Kodden deed onderzoek naar prestatie-indicatoren onder leidinggevenden en senior medewerkers van ruim 1100 professionals en 50 CEO’s van Nederlands bekendste bedrijven. Zijn verrassende uitkomsten werpen een nieuw licht op het huidige aanname- en selectiebeleid van veel Nederlandse bedrijven.
En het blijft niet bij theorie: dit boek biedt bovendien een praktisch model voor werving & selectie en professionele ontwikkeling. Inclusief diverse vragenlijsten en checklists voor hr-functionarissen en leidinggevenden die willen bouwen aan duurzaam winnende teams en organisaties.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Bas Kodden
Inhoudsopgave
Proloog: Billy Beane
Inleiding
1. Het belang van duurzaam presteren
2. Talent
3. Intelligentie, wilskracht en intrinsieke motivatie
4. Aanpassingsvermogen
5. Zelfeffectiviteit
6. Bevlogenheid
7. Vitaliteit
8. Organisatiefit
9. Prestatiecultuur – All Blacks
10. De kunst van duurzaam presteren: het Zeigarnik-effect
Conclusie en samenvatting
Tools
Bijlagen
Noten
Inspiratiebronnen
Dankwoord
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan