Modern Japan
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789462980839Samenvatting
Japan is een van de succesvolste economieën ter wereld, een icoon van de moderne tijd, maar voor velen een raadsel. Het land lijkt voor ons een combinatie van bekend en vreemd, traditioneel en modern. Dit Elementaire Deeltje verkent de mythen en de realiteit van modern Japan, en biedt ons inzicht in de geschiedenis, economie, politiek en cultuur van dit fascinerende land. Ook geeft het antwoord op de vraag wat 'modern' volgens de Japanners betekent.
Het Elementaire Deeltje 'Modern Japan' is voorzien van extra informatie over de relatie tussen Japan en Nederland.
Trefwoorden
japan moderniteit economie geschiedenis cultuur politiek revolutie van bovenaf postmoderne samenleving normaliteit oorlog nederland-japan relatie eenentwintigste eeuw identiteit meiji-restauratie internationale betrekkingen azië tweede wereldoorlog technologie maatschappij globalisering naoorlogse periode militarisme industrialisatie traditie japanse miracle diplomatieke geschiedenis bezetting
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
Wat is modern aan het moderne Japan?
1. Japan en de moderne wereld
2. Revolutie van bovenaf
het begin van de moderniteit
3. De moderniteit overwonnen, overwonnen door
de moderniteit
Japan in oorlog
4. Economische wonderen en het ontstaan van een
postmoderne samenleving
5. De ontkenning voorbij
Japan op zoek naar normaliteit
Epiloog
Japan in de eenentwintigste eeuw
Verder lezen
Illustratieverantwoording
Index
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan