Lees verder
Marian Salzman, door Forbes uitgeroepen tot een van ’s werelds top vijf trendspotters, werkt al meer dan drie decennia aan de frontlinie van reclame, public relations en technologie. Nadat ze medeoprichter was van het eerste online marktonderzoeksbureau, heeft ze gewerkt als communicatiemanager bij bedrijven in de VS en Europa.
Meer over Marian SalzmanDe nieuwe megatrends
Helder zien in ontwrichtende tijden
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789463192569Samenvatting
Rond de eeuwwisseling bereidden mensen over de hele wereld zich voor op de millenniumbug, die de wereldeconomie op de knieën zou dwingen. In plaats van een plotselinge ontwrichting gleed de mensheid geleidelijk af naar twee decennia van economische en ecologische onrust, extremisme en verdeeldheid, allemaal tegen de achtergrond van een nieuwe mondiale en digitale beschaving.
Geïnspireerd door John Naisbitts klassieke boek Megatrends uit 1982, gebruikt Salzman haar patroonherkenningstechnieken om de krachten te identificeren die op het punt staan om de komende twee decennia vorm te geven.
Salzman navigeert behendig tussen tijdvakken en legt verbinding tussen het bedrijfsleven, de maatschappij, het consumentisme, familie en entertainment. Haar voorspellingen zijn boeiende lectuur voor iedereen die de vormgeving en het weefsel van het volgende tijdperk wil begrijpen, dat, zo betoogt Salzman, vooral gekenmerkt zal worden door zijn meedogenloze tempo en door technologie gedreven onzekerheid.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Marian Salzman
Inhoudsopgave
Voorwoord bij de Nederlandse editie
Inleiding: Trends signaleren
Deel één Het grotere geheel
1 De bug en het virus
2 2000-2019: Een langzame glijbaan
3 Waarheden over het klimaat
4 De chaos van het nu
5 Verdeeld Amerika
6 China komt in beweging
Deel twee Hoe wij leven
7 Wie zit je er in je reddingsboot?
8 Grenzen overschrijden en verleggen
9 Klein is het nieuwe groot
10 De luxe van vrijheid en tijd
11 De ongelijkheid van rijkdom
Deel drie Wie we zijn
12 Is de toekomst echt vrouwelijk
13 Jongensproblemen
14 Loskomen van gender- en cis-gelijkwaardigheid
15 Me, Myself, and I
Deel vier What’s next?
16 Onze wereld in 2038
Conclusie: Wat zit er voor mij in het vat?
Dankwoord
Noten
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan