Lees verder


Stephanie Duval (links op de foto) studeerde literatuur en journalistiek. Vanuit haar ervaring als journalist, hoofdredacteur en blogger binnen de lifestylewereld, evolueerde ze tot content marketing consultant bij merken als Alpro en Connections.
Meer over de auteursCommunity marketing
Terug naar de kern van het verhaal
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789463371186Samenvatting
Neen, community marketing is niet ‘the next thing’ na influencer- of content-marketing. Community marketing gaat net terug naar de basis. Traditioneel doen bedrijven hun uiterste best om de consument te overtuigen met een boodschap die ‘harder, better, faster, stronger’ is. Stephanie Duval en Nele Pieters laten zien dat het centraal zetten van de consument en zijn community veel dieper doordringt tot de kern van het verhaal. En dat op alle niveaus binnen het bedrijf.
Op heldere wijze tonen de auteurs dat community marketing geen zoveelste hip laagje is dat over een bedrijfsstrategie kan worden gelegd. Het is een gedurfde nieuwe kijk op marketing vandaag, waarin technologie ondergeschikt is aan strategisch inzicht en in dienst staat van geloofwaardige en krachtige storytelling.
Met Community marketing richten Stephanie Duval en Nele Pieters zicht tot bedrijfsleiders en marketeers die intuïtief aanvoelen dat marketing terug nood heeft aan eenvoud en in vraag durven stellen of de consument (nog) zit te wachten op hun boodschap. Aan de hand van inspirerende voorbeelden en een helder denkkader zetten ze je op weg om anders naar je bedrijf en marketingstrategie te kijken.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Stephanie Duval
Over Nele Pieters
Inhoudsopgave
1. Community thinking: begrijp je community
2. Storymaking: schrijf je verhaal
3. Communication planning: de consument aanspreken via community-based storytelling
Slot - Een pleidooi voor gezonde marketing
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan