Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)

Markt entree strategie

Inleiding tot de strategische factoren bij het zakelijk betreden van nieuwe markten in het buitenland

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789490903015
Direct te downloaden

Samenvatting

Een paar getallen. Nederland telt ruim 700.000 MKB-bedrijven. Daarvan zijn er ongeveer 56.000 internationaal actief. Een substantieel deel van deze groep is bezig met uitbreiden naar nieuwe buitenlandse markten. 7% van de nog niet over de grens ondernemende MKB-bedrijven overweegt het internationale podium op te zoeken.

Over de praktischeb kanten van exporteren is al veel beschreven, dat geldt echter niet voor de strategische kanten van een marktentree. Wel zijn er tal van internationaal gerenomeerde managementauteurs die aandacht hebben besteed aan specifieke onderdelen van marktentree. In dit boek bundelt Rob van Nes relevante onderwerpen voor internationaliserende ondernemingen, schat bestaande publicaties op hun waarde, nuanceert en brengt keuzeopties aan. Daarnaast maakt hij een vertaalslag voor andere doelen ontwikkelde strategische modellen naar bruikbaarheid bij een marktentree. Hiermee is het boek een bron van inspiratie voor ondernemers en managers die een marktentree voorbereiden, maar ook zeer geschikt voor studenten die algemene masteropleidingen als een MBA of internationaal management volgen.

In het boek worden de volgende onderwerpen behandeld:
· Internationaliseren, wanneer niet en waarom wel
· Marktselectiemodellen
· Marktonderzoek
· Merknaamonderzoek
· Vestigingsplaatsonderzoek
· Interne factoren
· Verdedigbaar concurrentievoordeel
· Positionering
· Marktsegmentatie
· Introductiestrategieën
· Integratiestrategieën
· Groeistrategieën
· Generieke concurrentiestrategieën
· Maktuitdagersstrategieën
· Greenfield, fusie,overname of strategische alliantie
· Marketingstrategieën

Specificaties

ISBN13:9789490903015
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:82
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Over Rob van Nes

Rob van Nes MBA, Founding Partner van onder meer Ondernemen.in BV / International Business Development Academy en van Iber Business Group Nederland BV, is gespecialiseerd in Marktentreestrategie Route-to-Market strategie en waardepropositie )re)designg. Rob is auteur van Marktentreestrategie, Ondernemen in India, Kunst & Vliegwerk, The wheel of value en Ondernemen in Spanje. Hij spreekt in binnen- en buitenland op Masterclasses over International Business Development.

Andere boeken door Rob van Nes

Inhoudsopgave

Woord vooraf
1. Internationaliseren
2. Marktonderzoek
3. Interne analyse
4. SWOT-analyse
5. Verdedigbaar concurrentievoordeel
6. Marktsegmentatie
7. Strategie
8. Greenfield, fusie, overname of alliantie
9. Marketingstrategieën
10. Marktentreeplan
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Markt entree strategie