Praktische Financiële Rapportage en Analyse - Theorieboek
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789491725265Samenvatting
Dit theorieboek heeft tot doel om u optimaal voor te bereiden op het vak Financiële Rapportage en Analyse van het examen Moderne Bedrijfsadministratie (MBA). Daarnaast kan dit studieboek gebruikt worden bij andere beroepsopleidingen op hbo- en mbo-niveau.
Deel I van het boek behandelt de werkzaamheden voorafgaand aan de verslagperiode, waarbij de balanced scorecard, het masterbudget en de break-evenanalyse aan de orde komen.
Deel II staat in het teken van de interne verslaglegging en interne analyse gedurende de verslagperiode.
In deel III worden de externe verslaglegging en analyse behandeld. Hierbij worden de balans, de winst-en-verliesrekening en het kasstroomoverzicht opgesteld, vinden analyses plaats van liquiditeit, solvabiliteit en rentabiliteit en wordt de waarde van de onderneming beoordeeld.
In dit boek is veel aandacht besteed aan helder taalgebruik. Ook de opmaak met veel voorbeelden, kernwoorden buiten de tekst en een uitgebreid register maakt dit studieboek overzichtelijk en
ondersteunt de student bij het leren.
Trefwoorden
financiële rapportage financiële analyse financieel management balanced scorecard budgettering interne verslaglegging masterbudget break-even analyse activiteitsratio's operationeel hefboomeffect externe verslaglegging kostenallocatie prestatie-indicatoren calculatiemethoden budgetresultaat bezettingsresultaat verantwoordelijkheidscentra winstcentrum kostencentrum interestresultaat efficiency liquiditeit rentabiliteit seizoenpatroon solvabiliteit kasstroomoverzicht interdependentie balans winst-en-verliesrekening efficiencyresultaat
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan