Het weblog van PIM online schrijft over het winnende boek: ‘Een boek dat niet alleen een visie neerlegt maar concrete nieuwe paradigma’s aanreikt waar we als marketeers mee aan de slag kunnen. Het boek biedt hiermee nieuwe denkkaders voor marketeers en CEO’s. Het zijn niet alleen de nieuwe denkkaders, het boek zet marketeers aan een wezenlijke bijdrage te leveren aan duurzame groei. Het boek gaat verder dan vele ‘groene’ marketingboeken.’
De shortlist bestond uit de volgende 11 titels:
- De koopknop (Het geheim van het consumentenbrein) - Martin de Munnik
- Hebbes! (Een nieuwe manier van positioneren in 7 stappen) - Adriaan Oomen
- Cross Channel Excellence (Nederlandstalig) - Mike Hoogveld
- Transformeren om te overleven (Marketing in het nieuwe tijdperk) - Herman Toch
- Van passie tot promotie - Erik Stevens
- Verdiende aandacht - Klaas Weima
- Marketing Strategie van Brein tot besluit - Rolf Bruins
- Miss Marketing - Mabel Nummerdor, Mijke de Vette
- Blauwe Bananen (Hoe als dienstverlener USP's en unieke kernvaardigheden te creëren) - Wouter de Vries jr., Thiemo van Rossum
- Ik ben een aanrader (Wie zegt wat hij denkt is goud waard voor een merk) - Jan van den Bergh
- De Conversation Company (Gebruik de feedback van klanten nu ook écht) - Steven Van Belleghem