Tijdens de drukbezochte presentatie in de Jaarbeurs in Utrecht, waar de genomineerde auteurs van de beste marketingboeken van 2018 een toelichting gaven op hun publicaties, mochten Guy van Liemt en Gert Koot de award voor het ‘Beste Marketing Studieboek 2018’ in ontvangst nemen voor hun boekwerk Marketingcommunicatie in 14 stappen.
Top 3 marketingboeken 2018
In een eerder stadium had de jury uit meer dan 40 marketingboeken al 12 boeken geselecteerd die het predicaat ‘nominatie’ voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2018’, dé marketingliteratuurprijs van Nederland, hadden verdiend. Uit die shortlist zijn uiteindelijk 3 boeken gekozen. Dat zijn in alfabetische volgorde:• Content! – Antal de Waij (Van Duuren Management)
• Customers the day after tomorrow – Steven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
• Doet marketing ertoe? – Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)
Nieuw marketingvakmanschap
'We zijn vanavond getuige geweest van nieuw marketingvakmanschap', stelde juryvoorzitter Hans Molenaar. 'Alle genomineerden behandelen, vanuit een onderbouwde visie en kennis, hoe marketing meer impact krijgt voor allerlei soorten organisaties en allerlei typen vraagstukken van commerciële aard. Deze vakmensen hebben de moeite genomen – naast hun enorm drukke werkzaamheden – hun visie, mening en ervaring op schrift te stellen en een discussie aan te gaan om marketeers te helpen het vak nog beter uit te oefenen. Dit verdient veel respect en lof.'Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.