OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 957 van 19.545 resultaten
    recensie
    Non-profit
    28 april 2003
    Gertjan de Groot
    Na het succesvolle 'Managementmodellenboek' met 60 modellen en het 'Strategieboek' worden in 'Publiek management' door drie adviseurs van Berenschot 65 modellen bijeengebracht die in de publieke sector worden gebruikt. Het boek is verschenen ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van Berenschot. Een strakkere indeling dan in het 'Managementmodellenboek' en het gebruik van glanzend papier heeft geresulteerd in een erg mooi vormgegeven en daardoor inspirerend bladerboek. De succesformule van het 'Managementmodellenboek' is ook in 'Publiek management' toegepast. Elk model wordt op twee pagina's behandeld. Eerst wordt de essentie van het model aangegeven, vervolgens het gebruik en tot slot worden de beperkingen van het model weergegeven. Elk model wordt gevisualiseerd en wordt ingeleid door een praktijk voorbeeld. Op die manier worden in beknopte vorm heel veel modellen toegankelijk gemaakt.
    recensie
    18 april 2003
    Harold Janssen
    Is management niet een zelf verklaarde onmisbaarheid? Wat precies gaat er mis als er niet goed gemanaged wordt? En welke simpele dingen gaan juist verkeerd als gevolg van intensief managen? De Amerikaanse publicist Robert Wright doet er in de dikke pil 'Non Zero' nergens een expliciete uitspraak over. Maar na 425 bladzijden over 'de logica van de menselijke bestemming' blijft één conclusie hangen: de wereld is veel te complex om te worden gemanaged. En zal alleen nog maar complexer worden.
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2003
    Ria Paulides
    Het enneagram is bekend van de persoonlijke gedragstijlen. In dit boek gaat het om de gedragstijlen van organisaties en dan met name de argumenten (de alibi's) die worden gebruikt tegen een verandering, die inbreuk doet op de bestaande organisatiecultuur.
    recensie
    Algemeen management
    9 april 2003
    Yvonne Carels
    De theorie van de kernkwaliteiten is vrij bekend. In mijn werk heb ik haar met regelmaat gebruikt als middel bij het analyseren van bijvoorbeeld kwaliteiten van medewerkers/teams, samenwerkingsrelaties en bij conflicten. Het is handig om de zaken te relativeren, constructief en praktisch aan de gang te gaan.
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    Alex Stoter
    5-7 minuten leestijd
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    Petra van Krugten-Elgersma
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Advisering
    9 april 2003
    Jeroen Hendriksen
    7-10 minuten leestijd
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    8-11 minuten leestijd
    recensie
    Personeelsmanagement
    8 april 2003
    Douwe van den Berg
    2-3 minuten leestijd
    In 1998 is het boek 'De geluksfabriek' geschreven tegen de achtergrond van de schaarste op de arbeidsmarkt. Het is interessant om het boek (nog eens) te lezen maar dan tegen de achtergrond van een arbeidsmarkt waarop een stijgende werkloosheid zich voordoet. Het is voorjaar 2003 en de vraag is: Gelden de ideeën van de geboeide en gebonden medewerkers dan ook?
    recensie
    Organisatiekunde
    8 april 2003
    Jaap Peters
    3-5 minuten leestijd
    Karel van Miert zegt het al in het voorwoord: 'Walter Baets maakt aannemelijk wat we eigenlijk ook allemaal wel weten, maar niet willen erkennen. Succesvolle organisaties zijn die organisaties waar de mensen zelf verantwoordelijkheid nemen en in samenwerking met anderen in netwerken co-creërend kennis maken en delen. Coaches en waarnemers blijven belangrijk, maar spelen geen dominante rol; spelers wel'. Daarmee is de kern over dit uitstekende en qua omvang overzichtelijke boek verteld.
    recensie
    Verandermanagement
    4 april 2003
    Remko van der Honing
    2-3 minuten leestijd
    Dit nieuwe boek van Pierre van Amelsvoort en Makkie Metsemakers richt zich op het programmeren, regisseren en realiseren van organisatievernieuwing. Daarmee worden (wederom) nieuwe begrippen geïntroduceerd in het vakgebied van verandermanagement. Een toelichting vooraf op de gebruikte terminologie is op zijn plaats.
    recensie
    Marketing
    4 april 2003
    Rob Beltman
    In een tijd dat velen de aandacht al weer van CRM afkeren en zelfs Tom Siebel het kindje doodgeboren heeft verklaard, komt Ordina Finance consultant Nico Beenker met zijn 'Handboek CRM'. De vraag is natuurlijk of dit werk de zo frequent falende implementatie van CRM kan ondersteunen en daarmee wellicht de redding kan betekenen van 'everyone's favorite three-letter word'.
    recensie
    Werk en loopbaan
    3 april 2003
    Gérard Hendriks
    3-4 minuten leestijd
    Richard N. Bolles (1927) is pastor en komt uit een familie van journalisten. Hij heeft reeds in 1970 onderzoek gedaan naar de 'banenjacht' in de VS en daarover in eigen beheer een boek uitgegeven: 'What Color Is Your Parachute?' Deze publicatie is in 33 jaar uitgegroeid tot het best verkochte boek over banen zoeken ter wereld: er zijn zeven miljoen exemplaren van verkocht en het is in tientallen landen verschenen. Het boek is geschreven voor werkzoekers en carrièreplanners.
    recensie
    Leiderschap
    17 maart 2003
    Bert Peene
    1-2 minuten leestijd
    'Coachen op competentieontwikkeling' is een how to do in optima forma, een praktijkboek waarin Lingsma en Scholten aan de hand van uitgeschreven dialogen laten zien hoe je een coachingsgesprek over competenties voert.
    recensie
    Leiderschap
    5 maart 2003
    Doranne Janssen
    Ik geef een 7,5 De titel 'Beginnen met leidinggeven' geeft direct de doelgroep aan voor wie dit boek interessant kan zijn, namelijk de beginnende manager (of toch maar leidinggevende?).
    recensie
    Verandermanagement
    5 maart 2003
    Frederieke Eikeboom
    4-6 minuten leestijd
    In 1997 verscheen (de vertaling van) Kotters boek 'Leiderschap bij verandering', waarin hij zijn achtfasenproces van succesvolle verandering introduceerde. Veel vragen over wat er binnen deze acht fasen nu wel en niet bereikbaar was en wat de achterliggende mechanismen waren, bleven in dit boek nog onbeantwoord. 
    achtergrond
    recensie
    Verandermanagement
    4 maart 2003
    Gertjan de Groot
    5-7 minuten leestijd
    Robert Coppenhagen partner bij Kern Konsult deelt zijn ervaringen als organisatie adviseur en reikt modellen aan om veranderingsprocessen te faciliteren. Veranderingsprocessen mislukken in zijn optiek als visie (een inspirerend beeld van de toekomst) en verbinding (met de praktijk van alledag) onvoldoende aandacht krijgen.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 maart 2003
    Peter de Roode
    Kennismanagement is geland, het nieuwe is eraf, organisaties kunnen aan het werk. Het blijkt evenwel dat een goede structurering van het onderwerp ontbreekt, laat staan dat een goede werkwijze aanwezig is om kennismanagement in de organisatie in te voeren. Toch verlangt de 'day to day business', antwoorden op onder meer de volgende vragen: Zijn er hiaten tussen vraag en aanbod van kennis?; Op welke wijze kunnen deze hiaten worden opgelost? En: Moet er meer extern worden geworven? Die vragen blijken onvoldoende beantwoord te kunnen worden door allerlei informatiesystemen die in de organisatie aanwezig zijn.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden