OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2203067

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Dossier

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 5 van 185 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    7 september 2009
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Organisatie van binnenuit van Bonne Wagenaar is een boek dat meer aandacht verdient dan het krijgt.
    recensie
    Algemeen management
    21 augustus 2009
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Hans Peter Roel was tot zijn 33ste marketing-directeur bij Audi Nederland. Een goede baan, maar hij had het niet erg naar zijn zin. Roel werd niet gelukkig van het snelle leven, altijd op jacht naar meer. En dus zegde hij op zijn 33ste zijn baan op en ging op reis naar Tibet. Daar, in een Boeddhistisch klooster in de Himalaya, kwam hij in contact met de spirituele kant van het leven.
    recensie
    Werk en loopbaan
    12 augustus 2009
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    In het boek Tussen luiers en lease-auto belicht Wilma van Hoeflaken de keuzes en dilemma’s waar een moderne moeder mee te maken heeft en laat ze zien waarom het zo moeilijk is die keuzes gewoon te maken.
    recensie
    Werk en loopbaan
    9 augustus 2009
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Moederschap en carrière zijn prima te combineren en part-time werkende vrouwen zijn een zegen voor de economie. Sinds haar boek De ideale werknemer is een moeder kan Marjon Bolwijn onder Nederlandse vrouwen een potje breken.
    recensie
    Strategisch management
    5 augustus 2009
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Strategieontwikkeling door organisaties en bedrijven gebeurt volgens consultant Norbert Greveling nog altijd vaak op basis van successen uit het verleden. ‘Bedrijven moeten zich afvragen hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze stráks aantrekkelijk zijn voor hun zakelijke relaties’, luidt zijn betoog in het onlangs verschenen boek Aantrekkingskracht.
    recensie
    Coaching en trainen
    31 juli 2009
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Alex Engel schreef voor managers en HRM-ers Ontwikkeling van mens en organisatie met inzet van professionele coaching. Een handleiding voor het aansturen van coachingstrajecten. Prima boek.
    recensie
    Leiderschap
    22 juli 2009
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Met Horizontaal leiderschap bundelde Adriaan Bekman tien artikelen van onderzoekers die vanuit christelijk-humanistische hoek werken aan de ‘vermenselijking’ van organisaties. Geen ‘page turner’, wel waardevol.
    recensie
    Algemeen management
    21 juli 2009
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    In Cradle to cradle in bedrijf laat Marieke van der Werf zien wat er in Nederland zoal onder de C2C-vlag gebeurt. Inspirerend, maar het had hier en daar wat scherper gemogen.
    achtergrond
    Internet en social media
    6 juli 2009
    Pierre de Winter
    5-7 minuten leestijd
    Wie wil leren hoe te scoren in de netwerkeconomie, leze Wzgd? Wat zou Google doen? van Jeff Jarvis. Maar ben je geïnteresseerd in Google zelf, pak dan vooral Planeet Google van Randall Stross.
    interview
    Verandermanagement
    16 juni 2009
    Pierre de Winter
    5-7 minuten leestijd
    In het succesvolle boek The Three Laws of Performance: Rewriting The Future of Your Organization and Your Life (De drie wetten van prestatie) dat onlangs in het Nederlands is vertaald onder de titel De drie wetten van presatie, beschrijft Steve Zaffron samen met co-auteur Dave Logan de kracht van transformatie in organisaties. ‘Als medewerkers iets op het spel hebben staan, gaat hun organisatie op een heel andere manier voor ze leven.’ Een interview met de auteur.
    recensie
    Marketing
    29 mei 2009
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Online is de toekomst, maar marketeers hebben daar nog altijd niets van begrepen. Liever dan zich te bekwamen in het online in gesprek raken met hun klant, vallen ze die nog maar es lastig met een peperdure commercial of een abri-poster. ‘Push’ in plaats van ‘pull’. Cor Hospes wil marketeers van hun internetangst afhelpen met een informatief en lekker geschreven boek: Alle 13 goed!
    recensie
    Verandermanagement
    22 mei 2009
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Veel Nederlandstalige auteurs hebben geschreven over transformatieprocessen binnen organisaties. Over wat er mogelijk wordt als bazen uit de ‘control mode’ stappen en medewerkers hun mond open doen. Weinig auteurs slagen er echter in dergelijke beschrijvingen vergezeld te laten gaan van een geloofwaardig model of actieplan. Dat laatste is Guus Hustinx in Ecologisch veranderen van organisaties wel gelukt.
    nieuws
    20 mei 2009
    Pierre de Winter
    4-6 minuten leestijd
    Het mooie aan Hermann Scheer is dat hij Hermann Scheer is. Zo, staand voor een aandachtig luisterende zaal in het Arnhemse Musis Sacrum waar hij is uitgenodigd door de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN), ziet hij er niet erg indrukwekkend uit. Een oudere man met een dikke buik. En spreken - in het Engels weliswaar - doet hij ook al niet erg vlot. Bijna teleurstellend voor een politicus.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 mei 2009
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Het boek Grijp je kans! van Jeff Gaspersz is één grote uitnodiging om die comfortzone te verlaten en op zoek te gaan naar onze werkelijke drijfveren.
    recensie
    Leiderschap
    18 mei 2009
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Enigszins gewaagd is het wel: een boek schrijven onder de titel Echt leiderschap. Zo van: u heeft de afgelopen jaren van enkele van de meest gerenommeerde auteurs op deze aardbol kunnen lezen over dienend, charismatisch, authentiek, level 5, coachend en situationeel leiderschap, maar wij gaan u nu eens vertellen wat leiderschap echt is…
    recensie
    Algemeen management
    8 mei 2009
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Medewerkers worden al lang niet meer alleen beoordeeld op hun vakbekwaamheid. De moderne organisatiemens moet behalve zijn werk goed doen, vele andere kwaliteiten aan kunnen spreken om goed te functioneren. Competenties noemen we dat. En dat kan variëren van onderhandelingsvaardigheden of teamskills, tot analytische vaardigheden of het verschaffen van leiderschap.
    nieuws
    23 april 2009
    Pierre de Winter
    4-5 minuten leestijd
    Marqt-oprichter Quirijn Bolle verkocht ooit als Ahold-medewerker maaltijden voor hotelpersoneel in New York. ‘Een manier van zaken doen die helemaal niets met gezondheid of goed voedsel te maken heeft.’ Met Marqt probeert hij het helemaal anders te doen. Afgelopen dinsdag sprak Bolle op een bijeenkomst van het blad P+.
    recensie
    Leiderschap
    20 april 2009
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    In het boek McManager probeert Hans Peter King het taboe op machtsongelijkheid te doorbreken. Voedsel voor de middenmanager.
    nieuws
    Algemeen management
    15 april 2009
    Pierre de Winter
    3-5 minuten leestijd
    Vlak na elkaar en nog niet zo lang geleden verschenen: Duurzaam ondernemen van Marc J. Epstein (eind vorig jaar vertaald bij SDU) en Duurzamer ondernemen van FD-journaliste Marleen Janssen Groesbeek. Hoewel de titels anders suggereren en het leidend voorwerp bij beide hetzelfde is, hebben we het hier over twee zeer verschillende boeken.
    recensie
    Marketing
    14 april 2009
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Het oeuvre van Jos Burgers groeit gestaag. De Brabantse marketeer is een van de meest succesvolle auteurs in zijn vakgebied van ons land. Toch weet ook Burgers al jaren dat zijn boeken stukken beter verkopen dan dat ze gelezen worden. Een lot dat hij helaas deelt met menig andere managementauteur. Vandaar dat Burgers - in navolging van beroemdheden als John Kotter en Kenneth Blanchard - besloot het eens over een andere boeg te gooien, namelijk die van de fictie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden