OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2236914

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Tags

    Dossier

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 12 van 473 resultaten
    recensie
    Marketing
    21 december 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Anderhalf jaar na zijn succesvolle boek Het einde van winkels? komt Cor Molenaar medio januari met een opvolger: Red de winkel!. Hij heeft zijn analyse verdiept en de boodschap is alleen maar urgenter geworden: het is de hoogste tijd voor actie!
    recensie
    Marketing
    20 december 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Geïnspireerd door de Amerikaanse populairwetenschappelijke managementliteratuur schrijft Maurits Kaptein in zijn boek Digitale verleiding dat de online marketing voor een revolutie staat: online marketeers zullen straks beter dan de klant zelf weten hoe zij kunnen inspelen op diens wensen.
    nieuws
    Marketing
    18 december 2012
    Hans van der Klis
    ‘Maurits Kaptein ontwikkelde op basis van psychologie en technologie een manier om ook online bezoekers individueel te beïnvloeden door rekening te houden met hun persoonlijke voorkeuren, dankzij zogenaamde beïnvloedingsprofielen,’ zo lezen we op het omslag van het boek Digitale verleiding. En dat gaat de wereld van online marketing op zijn kop zetten, zo betoogt de auteur in een interview met Managementboek Magazine. Maar gooit de cookiewet geen roet in het eten?
    interview
    Marketing
    18 december 2012
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    De online marketing staat voor een revolutie. In plaats van dat de impact van de marketing afneemt naarmate het bereik groeit, zoals historisch gezien altijd het geval is geweest bij massamedia, zullen consumenten op internet steeds persoonlijker benaderd kunnen worden. Hoe dat in zijn werk gaat, laat wetenschapper en ondernemer Maurits Kaptein zien in zijn boek Digitale verleiding.
    nieuws
    Strategisch management
    14 december 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    In hun in januari te verschijnen Groot Innovatie Modellenboek hebben Frank Kwakman en Ruud Smeulders veertig modellen bijeen gebracht die organisaties helpen met innoveren. ‘In Nederland is een schreeuwend gebrek aan nieuwe producten en diensten’, zo verklaart Kwakman zijn interesse in het onderwerp.
    interview
    Strategisch management
    14 november 2012
    Hans van der Klis
    6-8 minuten leestijd
    Bijna tien jaar na zijn eerste boek over performance management heeft Wim van Beers een opvolger geschreven: Het grote boek over Human Performance Management. Het is korter en praktischer, precies zoals zijn collega’s bij Schouten & Nelissen wilden. ‘De kunst is om niet te demotiveren, maar om te faciliteren.’
    interview
    Algemeen management
    8 november 2012
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Zeurende medewerkers, veel managers worden er doodmoe van. Een slechte sfeer is nooit bevorderlijk voor de resultaten, laat staan voor het eigen humeur. Als zelfstandig adviseur heeft Miranda Keijser-Van Gils er vaak mee te maken. Met het boek Het gezeur de baas gaat ze haar grote ergernis te lijf.
    interview
    Leiderschap
    11 september 2012
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Haar man gelooft er niets van, maar Hilde Veraart-Maas heeft aangekondigd dat haar nieuwe boek Socratisch coachen voor leidinggevenden en HRM ook haar laatste is. Ze heeft het toegespitst op de context waarin managers en HR-managers werken en de spanningen waarmee zij te maken hebben. ‘Je zou dit boek kunnen beschouwen als mijn nalatenschap aan managementland.’
    interview
    Algemeen management
    3 september 2012
    Hans van der Klis
    5-8 minuten leestijd
    Managen is helemaal niet zo moeilijk, betoogt Mireille van Beugen in haar onlangs verschenen boek met de provocatieve titel Simpel Management. ‘Ik heb mij wel afgevraagd waarom het mij zo gemakkelijk afgaat knelpunten te herkennen. Veel mensen zeggen dat het komt doordat ik als interim-manager van buiten kom, maar dat geloof ik niet. Ik luister, ik kijk en ik probeer logisch na te denken.’
    interview
    Marketing
    9 augustus 2012
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Onder leiding van Marjolein Visser RM en Berend Sikkenga SMP hebben 25 online marketingprofessionals de handen ineen geslagen om het Basisboek Online Marketing te schrijven. ‘Het is in eerste instantie bedoeld voor studenten’, zegt Visser. ‘Als studenten niet goed weten waar online marketing over gaat, dan hebben daar nog jaren ellende van. Maar ook bij professionals zien we behoefte aan een boek dat alle aspecten van online marketing in hun samenhang behandelt.’
    interview
    Algemeen management
    6 augustus 2012
    Hans van der Klis
    6-8 minuten leestijd
    Vertrouwen is een hot item in de managementwereld. Het Nieuwe Werken is aan een opmars bezig, terwijl op een ander niveau banken en bouwers zich schuldig blijken te maken aan allerhande malversaties. In Werken aan vertrouwen legt Peter Nientied uit hoe je concreet aan vertrouwen kunt werken, en wat het verband is met controle.
    interview
    Algemeen management
    25 juli 2012
    Hans van der Klis
    5-8 minuten leestijd
    Mensen en teams zijn vaak tot meer in staat dan zij zelf beseffen. Dat is de heilige overtuiging van consultant en coach Paul van Schaik, die er een boek over schreef: De prestatiedoorbraak. Bij Reaal brengt hij zijn ideeën zelf in de praktijk.
    interview
    Organisatiekunde
    17 juli 2012
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    In Het Groot Verbeterboek willen Neil Webers, Lucas van Engelen en Thom Luijben een brug slaan tussen de veelal Engelstalige instructieboeken over enerzijds Lean, 6Sigma en de talloze andere bedrijfskundige verbetertools en anderzijds de Nederlandse literatuur over verandermanagement. ‘Het zijn vaak gescheiden werelden, maar we hebben allebei nodig om daadwerkelijk verbeteringen te realiseren’, zegt Webers.
    interview
    Strategisch management
    28 juni 2012
    Hans van der Klis
    8-11 minuten leestijd
    Business Model Generatie, het grote succes van Alexander Osterwalder en Yves Pigneur, heeft een broertje gekregen: Business Model You, waarin de methode van het Business Model Canvas gebruikt wordt om individuen te helpen hun carrière opnieuw uit te vinden op één A4’tje. Tim Clark, als redacteur en vertaler betrokken bij de bestseller van Osterwalder en Pigneur, is de drijvende kracht achter het initiatief. ‘Ik ben best jaloers geweest op mensen die op jonge leeftijd precies wisten welke kant zij op wilden’, zegt hij.
    interview
    Marketing
    25 juni 2012
    Hans van der Klis
    5-6 minuten leestijd
    Mabel Nummerdor en Mijke de Vette van Spark Avenue zijn van mening dat marketeers nu eindelijk eens rekening moeten gaan houden met vrouwen. De invloed van vrouwen reikt namelijk veel verder dan alleen hun eigen portemonnee: de gehele maatschappij feminiseert. In hun boek Miss Marketing (‘Business in de Evanomie’) hebben Nummerdor en De Vette een praktische leidraad geformuleerd waarmee marketeers hun strategieën en campagnes kunnen toetsen aan de vrouwelijke waarden.
    recensie
    Algemeen management
    14 juni 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Van wie zou je meer kunnen leren over management, van kinderen of van honden? Zou je überhaupt wel iets van ze kunnen leren? Na twee boeken in de categorie ‘Alles wat ik van management weet, heb ik geleerd van…’ te hebben gelezen, denk ik eigenlijk dat het net zo gemakkelijk andersom kan zijn. Goede managers zijn uitstekende opvoeders en geweldige hondeneigenaren.
    interview
    Strategisch management
    31 mei 2012
    Hans van der Klis
    7-11 minuten leestijd
    Met het boek Groeimodellen willen Yousri Mandour en zijn coauteurs Kris Brees en Roy Wenting van adviesbureau ICSB Marketing en Strategie ondernemers en managers uitdagen eens kritisch in de spiegel te kijken. Voldoet hun businessmodel nog wel in een stagnerende markt of is een radicaal andere opzet van het bedrijf nodig om verspilling te ontdekken? ‘Natuurlijk is het doodeng alles om te gooien’, zegt Mandour.
    recensie
    Algemeen management
    29 mei 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Het is deze zomer, ondanks het EK voetbal en de Olympische Spelen, een beetje stil aan het front van de managementboeken met sport als invalshoek. Toeval is logisch van Cruijffoloog Pieter Winsemius is de uitzondering (naast De perfecte pass, van Ed Weenk).
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    21 mei 2012
    Hans van der Klis
    6-8 minuten leestijd
    Na zijn bestseller Het Anti-klaagboek presenteert Bart Flos zijn nieuwe boek, waarmee hij mensen wil helpen die last hebben van ‘baanbalen en ander werkbederf’: Het anti-sleurboek. ‘In het huidige werkklimaat gaan we het bijna normaal vinden dat mensen stress hebben en overbelast raken. Dat we druk-druk-druk moeten zijn. Die sleur bestrijd ik: het is niet normaal om altijd maar overal je mobiele telefoon op te nemen, tijdens het eten of op vakantie, en altijd maar met je werk bezig te zijn.’
    interview
    Marketing
    23 april 2012
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    De Tao van Service van Eric de Haan is een stevig pleidooi voor ‘klantgevoelige’ service. De titel lijkt misschien wat vaag, maar De Haan heeft zijn verhaal met behulp van wetenschappelijk onderzoek goed onderbouwd. ‘We redeneren nog te veel vanuit de zakelijke kant, waardoor service een trucje wordt dat bovendien niet te veel mag kosten.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden