OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2236914

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Tags

    Dossier

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 14 van 473 resultaten
    interview
    Leiderschap
    2 november 2011
    Hans van der Klis
    8-11 minuten leestijd
    Vier jaar na verschijning van Stratego voor vrouwen hebben Monic Bührs en Elisa de Groot een opvolger geschreven: Stratego the Next Level, waarin ze een lans breken voor meer diversiteit in het management én laten zien hoe je dat kunt bereiken. ‘De uitstroom van jonge vrouwen wijten aan de biologische klok is te gemakkelijk’, zeggen ze.
    nieuws
    Organisatiekunde
    13 oktober 2011
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Wanneer je de Amsterdamse dierentuin Artis in je boek opneemt als casestudy heeft dat één groot voordeel, ontdekte marketingadviseur Paul Moers: je hebt meteen de ideale plek om je nieuwe boek, De kracht van passie, te presenteren.
    interview
    6 oktober 2011
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Voormalig arbeidswetenschapper Hans Broekhuis (inmiddels alweer een tijdje ondernemer) schreef Het Freudiaans woordenboek voor managers, een verzameling aforismen voorafgegaan door een buitengewoon prikkelend essay over hoe de mens in het arbeidsproces langzaam verdwijnt achter cijfertjes en de neiging tot psychologiseren.
    interview
    Leiderschap
    22 augustus 2011
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Petra Sevinga en Joost Crasborn zetten een stevige visie en concrete doordenkers en tips over coachend leidinggeven neer. In Het grote boek over coachend leidinggeven gaan ze uitgebreid in op het spanningsveld tussen coachen en leidinggeven. ‘Het is mijn stellige overtuiging dat coachend leidinggeven op de langere termijn goed is voor organisaties, omdat je op die manier het beste uit mensen haalt en zij het beste uit de organisatie’, zegt Joost Crasborn.
    recensie
    Internet en social media
    9 augustus 2011
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Opperhyver Raymond Spanjar schreef een boek over Hyves, het sociale netwerk dat hij samen met Floris Rost van Tonningen en Koen Kam in 2004 oprichtte en na zes jaar voor tientallen miljoenen aan TMG verkocht: Van 3 naar 10.000.000 vrienden. ‘Als jongen zonder opleiding ga je toch compenseren door te verwijzen naar boeken.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 juli 2011
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Sietse Bakker (1984) kan wel iets. Op zijn negentiende startte hij zijn eigen communicatiebureau, twee jaar geleden werd hij door een tijdschrift uitgeroepen tot een van de meest veelbelovende jonge ondernemers en hij vervult een belangrijke rol in de organisatie van het Eurovisie Songfestival. Nu, op zijn 27e, heeft hij een boek geschreven waarin hij zijn levenshouding uiteen zet: How to live wow!?
    interview
    Internet en social media
    8 juli 2011
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    De bestseller van David Scott Meerman over de impact van sociale media op marketing en public relations is eindelijk in vertaling verschenen: De nieuwe regels van social media. ‘25 procent van de bedrijven verbiedt het gebruik van social media. Idioot! Elke manager die daarvoor verantwoordelijk is, zet zijn bedrijf op achterstand.’
    interview
    Marketing
    1 juli 2011
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Michel Hoetmer is bekend van zijn vaak vlijmscherpe columns over boeken die naar zijn zin te modieus of slecht onderbouwd zijn. Maar hij heeft zich voorgenomen minder op de waan van de dag te gaan reageren. ‘Loyaliteit en klantbetrokkenheid zijn natuurlijk best belangrijk, maat het gaat erom dat je begrijpt hoe het aankoopproces van je klant werkt’, betoogt hij in zijn onlangs verschenen Management Topic, Verkopen: de nuchtere werkelijkheid.
    interview
    Marketing
    24 juni 2011
    Hans van der Klis
    3-5 minuten leestijd
    Jan van Setten is terug, en wel in de huid van ‘De klantenfluisteraar’. In de enthousiaste no-nonsense Van Setten-stijl die we kennen uit zijn bestseller ‘Hoe krijg ik ze zover?’ leert hij zijn lezers beter te luisteren naar hun klanten. ‘Volgens de Dikke Van Dale is de betekenis van het begrip "klant" uitgegroeid tot iemand die "op enig moment een koper" is. Niet veel meer dan een potentiële zak Euros. Daar word ik niet blij van.’
    interview
    Verandermanagement
    15 juni 2011
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Tot hun eigen verrassing verdienden Kees Schilder en Hans van Teijlingen van adviesbureau Odyssee met hun boek Veranderen in dialoog een nominatie voor het Managementboek van het Jaar 2011. ‘Het gaat ons niet om een betere positie van de OR, maar om de verbinding tussen OR en de andere lagen binnen de organisatie.’
    interview
    Marketing
    6 juni 2011
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Internetstrateeg Jim Stolze lanceert in zijn nieuwe boek Uitverkocht! het ADHD-model als alternatief voor het aloude AIDA. AD staat gewoon voor ‘attention deficit’, HD staat in het betoog van Stolze voor hyperdistributie. ‘Aandacht is waar de bedrijven op dit moment mee bezig zouden moeten zijn, vind ik, maar ze stoppen het weg in paragraaf 15.3 van hun marketingplan.’
    recensie
    Internet en social media
    6 juni 2011
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Vier jaar na verschijning van de eerste editie van The New Rules of Marketing and PR en 250.000 exemplaren in 24 talen later, is nu ook een Nederlandse editie van de bestseller van de Amerikaanse marketingexpert David Meerman Scott verschenen, De nieuwe regels van social media.
    interview
    Marketing
    21 april 2011
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    We leven in een wereld waarin wij alles wat we willen onder handbereik hebben. Voor ons geluk zijn wij daarom afhankelijk van de dingen die wij nog niet kunnen krijgen, stelt de Zweedse marketingprofessor Micael Dahlén. Zie hier de gedachte achter zijn boek Nextopia, waarin hij uitlegt waarom producten als de iPhone en de iPad al zo populair zijn voordat ze te koop zijn.
    interview
    Advisering
    14 april 2011
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In Great to Cool heeft ‘brain agent’ René Boender, tegenwoordig een veelgevraagd spreker, zijn beste ideeën verzameld. Op het omslag heeft hij alvast vermeld dat het een bestseller is, iets dat hij als kleine jongen leerde van Jan Cremer. Het cijfer 100.000 springt meteen in het oog. Alleen de oplettende lezer ziet dat er ‘Op verzoek van 100.000 keynote-bezoekers’ staat. ‘De oertechniek van Vance Packard’, stelt Boender. ‘De klassiekers zijn wij ten onrechte vergeten.’
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    4 april 2011
    Hans van der Klis
    7-9 minuten leestijd
    Met zijn trainingsbureau Networking Coach is Jan Vermeiren door LinkedIn gevraagd om de wereldwijde trainingspilot onder de naam LinkedIn Live verzorgen. ‘We komen met LinkedIn in de tweede fase terecht’, zegt hij. Zijn twee bestsellers, Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken, zijn nu samen met een Quick start guide, een werkboek en een luistercd samengebracht in De netwerkbox, die ook nog eens zes maanden opvolging belooft.
    interview
    Marketing
    3 april 2011
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Doorbraak! van marketeer en blogger Niels Aalberts bestaat uit twee delen: een jongensboek over zijn belevenissen als manager van hiphopsensatie Kyteman en zijn Hiphop Orkest. Het tweede deel is een marketingboek over de lessen die hij gedurende die periode heeft geleerd. ‘We stonden niet in De Wereld Draait Door omdat Matthijs van Nieuwkerk ons zo goed vond, maar omdat hij goede televisie wil maken. Onze doelstellingen kwamen voor één minuut overeen.’
    nieuws
    Leiderschap
    24 maart 2011
    Hans van der Klis
    5-6 minuten leestijd
    Sinds het kabinet Balkenende-Bos zijn ‘de eerste honderd dagen’ ook bij een groter publiek bekend als een belangrijke stresstest voor nieuwe bestuurders. Houden ze stand, maken ze indruk? Pieter de Jong, oud-directievoorzitter van WPG Uitgevers, heeft er een boek aan gewijd: De eerste honderd dagen. Lezen is belangrijk, zegt hij, zowel het lezen van managementboeken als van literair werk. ‘Onze eigen ervaringen zijn beperkt.’
    nieuws
    Algemeen management
    21 maart 2011
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Met de keuze van Connect! van Menno Lanting tot Managementboek van het Jaar 2011 is in zekere zin tegelijk de doorbraak van de sociale media bekroond. ‘Connect!’ is een boek dat duidelijk maakt dat sociale netwerken meer zijn dan ‘broeinesten voor digitale hangjongeren’, zo prees juryvoorzitter Rudy Kor de winnaar. ‘Het boek slaagt erin om op bevlogen wijze duidelijk te maken dat sociale netwerken niet alleen relevant zijn voor onze kinderen die dag en nacht op Hyves, Facebook, Twitter en Blogs met de wereld aan het communiceren zijn. Het is een managementvraagstuk.’ Een verslag van een verrassende avond.
    recensie
    Marketing
    11 februari 2011
    Hans van der Klis
    3-5 minuten leestijd
    Een jongensboek en een marketingboek in één: dat is Doorbraak! van Niels Aalberts, die als marketingmanager één van de drijvende krachten was achter het onwaarschijnlijke succes van trompettist Kyteman en zijn Hiphop Orkest. En net als de schitterende, ingetogen solo ‘Sorry’ van Kyteman zou dit boek best eens een hit kunnen worden.
    recensie
    3 februari 2011
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    ‘Ontdekt door de lezers van TenPages.com’, staat op de sticker op het omslag van Zo Zuidas. Dat kan niet anders dan een handige marketingtruc zijn van de drie auteurs, die daarmee deze nieuwe crowdfundingsite voor boeken een opkontje wilden geven. Want welke succesvolle columnisten krijgen tegenwoordig geen boekcontract?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden