OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2236914

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Tags

    Dossier

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 16 van 473 resultaten
    interview
    Strategisch management
    4 juni 2010
    Hans van der Klis
    5-8 minuten leestijd
    Marko Hekkert, hoogleraar Innovatiewetenschappen aan de faculteit Geowetenschappen van de Universiteit Utrecht, heeft in De innovatiemotor in beeld gebracht welke barrières baanbrekende innovaties moeten slechten voordat zij algemeen toegepast kunnen worden. Het Agentschap NL en het ministerie van Economische Zaken hebben het boek dat hij schreef in samenwerking met Marjan Ossebaard al op grote schaal ingekocht, vertelt hij. ‘Zij laten zich bij de vormgeving van het innovatiebeleid in de energiesector inspireren door dezelfde manier van denken.’
    interview
    Algemeen management
    1 juni 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In Succes is niet voor lafaards beschrijft Paul Moers waarom sommige bedrijven het in crisistijd goed doen en andere bedrijven het onderspit delven. Moers, voormalig topmanager bij bedrijven als Unilever, Albert Heijn en Gall & Gall en tegenwoordig actief als consultant, concludeert dat nietsdoen geen optie is als het water ons tot aan de lippen staat. Met tien marketinglessen, die hij baseert op bekende en minder bekende voorbeelden, spoort hij ons aan om over te gaan tot actie.
    interview
    Advisering
    1 juni 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In april promoveerde Jaap Schaveling aan de Nyenrode Business Universiteit op het onderwerp waarin hij al jaren als een van de belangrijkste autoriteiten geldt: interim-management. De uitkomsten van zijn onderzoek zijn opzienbarend: Schaveling haalt verschillende bestaande opvattingen onderuit, bijvoorbeeld over het belang van de stijl van leidinggeven. Van zijn onderzoek zijn twee boeken gemaakt: een praktijkgids, ‘Scoren met interim-management’, en een handelseditie van het proefschrift, ‘Succesvol interim-management’.
    interview
    Marketing
    17 mei 2010
    Hans van der Klis
    6-8 minuten leestijd
    In zijn boek De conversation manager draagt Steven Van Belleghem, managing partner van het Europese onderzoeksbureau InSites Consulting, zowel de traditionele adverteerder als CRM ten grave. Zijn antwoord op deze leemte: de Conversation Manager, een manager die op strategisch niveau word-of-mouth-marketing bedrijft. De droom van deze manager is dat zijn klanten net als bij voetbalclubs in de ‘wij-vorm’ gaan praten over hun favoriete merk.
    recensie
    Algemeen management
    10 mei 2010
    Hans van der Klis
    4-5 minuten leestijd
    Managementadviseur Jeroen Busscher ging op zoek naar de vraag hoe hij troost zou kunnen bieden aan mensen die lijden. Half mei verschijnt het verslag van deze zoektocht, onder de schitterende Reviaanse titel Troost voor werkende mensen.
    nieuws
    Psychologie
    3 mei 2010
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Als de doorbraak van internet ons iets heeft geleerd, is het dat wij in het Westen zijn vergeten wat wij in werkelijkheid zijn: sociale wezens die niet eens zoveel verschillen van de Borg uit Star Trek. Dixit Mark Earls, auteur van De ultieme kudde, vorige week in Amsterdam tijdens The Next Web, een groot congres over de toekomst van internet. Deze nieuwe benadering opent fascinerende perspectieven voor marketeers.
    recensie
    Verandermanagement
    26 april 2010
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Vorig jaar zorgde Cees Min voor opschudding met zijn boek Bye bye consultant waarin hij managers opriep meer zelf te gaan doen. Zijn nieuwe boek, Veranderen met gezond verstand, is een praktisch handboek waarmee hij zijn betoog handen en voeten geeft. Zijn advies: richt je op belangen in plaats van op organisatiedoelen.
    recensie
    Algemeen management
    19 april 2010
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    In kleine kring is het een hit: 50 succesmodellen van de Fin Mikael Krogerus en de Zwitser Roman Tschäppeler. Dankzij de ingetogen en fijnbesnaarde vormgeving is dit handzame boekje op Moleskine-formaat een leuk hebbedingetje. Maar er staat ook nog wat zinnigs in.
    interview
    Advisering
    16 april 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Vandaag, vrijdag 16 april om 16.00 uur om precies te zijn, promoveert Jaap Schaveling aan de Nyenrode Business Universiteit op het onderwerp waar hij al jaren als een van de belangrijkste autoriteiten geldt: interim-management. De uitkomsten van zijn onderzoek zijn opzienbarend: Schaveling haalt verschillende bestaande opvattingen onderuit. Van zijn onderzoek zijn twee boeken gemaakt: een praktijkgids, Scoren met interim-management, en een handelseditie van het proefschrift, Succesvol interim-management. Uiteraard heeft M&L al met de auteur gesproken.
    recensie
    Verandermanagement
    14 april 2010
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Vorig jaar bracht Cees Min de tongen in beroering met Bye bye consultant waarin hij afrekende met de consultants. De kern van zijn betoog: managers hebben helemaal geen externen nodig, veranderingen doorvoeren kunnen zij net zo goed zelf doen. Een dezer dagen verschijnt zijn nieuwe boek, Veranderen met gezond verstand, dat Min heeft geschreven als het praktische vervolg op ‘Bye bye consultant’.
    interview
    Algemeen management
    1 april 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    De boeken op de shortlist ontliepen elkaar niet veel, zodat het lastig was een winnaar aan te wijzen, vertelde voorzitter Hans van der Loo bij de bekendmaking tijdens het Managementboekengala aan de vooravond van de Boekenweek. De jury koos uiteindelijk voor Inkoop – Een nieuw paradigma van Gerco Rietveld, een ‘stevig aangezet boek’ waarin de auteur betoogt dat inkoop meer aandacht verdient en een andere rol moet krijgen binnen organisaties.
    interview
    Organisatiekunde
    30 maart 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Gert Poppe, in het dagelijks leven consultant en coach en in zijn vrije tijd jazzsaxofonist, ontdekte enkele jaren geleden hoe jazzmuziek hem kan helpen bij het geven van presentaties over management aan bedrijven en andere organisaties. Hij heeft het verhaal dat hij in zijn muzikale show ‘Jazzing up your organisation’ vertelt nu ook opgeschreven in een boek, De improviserende organisatie.
    interview
    Werk en loopbaan
    26 maart 2010
    Hans van der Klis
    9-13 minuten leestijd
    Na haar bestseller ‘Waarom Franse vrouwen niet dik worden’ heeft Mireille Guiliano, voormalig CEO van champagnehuis Veuve Cliquot in de Verenigde Staten, haar kennis over de vrouw in het zakenleven op papier gezet. De vrouwelijke touch is vooral een klankbord, een goede vriend(in) die je van advies dient. Voor Guiliano geen managementmodellen of gouden regels: uiteindelijk komt het allemaal neer op gezond verstand, vindt ze, op ‘savoir faire’. Een gesprek.
    interview
    Ondernemen
    24 maart 2010
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Samen met zijn zakenpartner Marc Schröder heeft Michiel Muller eerst met Tango de oliemaatschappijen de stuipen op het lijf gejaagd, en vervolgens de ANWB het vuur na aan de schenen gelegd met Route Mobiel. Met de online huizenveiling Bieden en Wonen is een derde zakelijk avontuur in de maak. In het boek Michiel Muller, ervaringen van een serial entrepreneur beschrijft hij ter inspiratie van ondernemers zijn visie op het ondernemerschap. ‘Grote kansen vind je in grote markten’, verklaart hij zijn eigen succes.
    recensie
    Financieel management
    23 maart 2010
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Schandaalblaadje Quote heeft ervan gesmuld: het bizarre verhaal van Palm invest, het investeringsvehikel waarmee twee handige verkopers Nederlandse beleggers miljoenen wisten af te troggelen. Advocaat Dion Bartels die een belangrijke rol speelde in de ontmaskering, heeft er in samenwerking met freelance journalist Philip Dröge een boekje over geschreven: Palm invest.
    recensie
    IT-management / ICT
    18 maart 2010
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Dat fusies en overnames lang niet altijd goed verlopen, is zo langzamerhand wel bekend. Maar ook de implementatie van standaardsoftware gaat opvallend vaak mis. Organisatieadviseur Nico Beenker heeft vastgesteld dat meer dan de helft van de grote IT-projecten mislukt. Hij heeft zijn bevindingen opgeschreven in het boek Lead IT or Lose IT, dat eind maart verschijnt. M&L belde even met de auteur en legde hem alvast een paar vragen voor.
    nieuws
    Algemeen management
    10 maart 2010
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Inkoop - een nieuw paradigma is tijdens het Managementboekengala uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2010. Auteur Gerco Rietveld was al verrast dat hij met zijn boek de shortlist haalde. Hij voelt zich door de bekroning gesteund in zijn betoog dat inkoop meer interesse verdient van het algemene management.
    interview
    Verandermanagement
    3 maart 2010
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Het hoge percentage mislukkingen bij fusies is te wijten aan een gebrek aan vakmanschap, zegt Gert Anbeek, die samen met zijn coauteurs Patrick Lybaert en Harry de Weerd aan het hoofd staat van de Executive Leadership Foundation (ELF) in Tienhoven. Zij schreven een boek, Succesvolle managers realiseren, waarin zij voor verandermanagers de meest praktische modellen en inzichten hebben samengebracht. Want daar ontbreekt het nog wel eens aan in de bestaande literatuur, zegt Anbeek. ‘Met dit boek kun je morgen aan de slag.’
    interview
    Strategisch management
    1 maart 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Theo van Iperen, oprichter en eigenaar van managementadviesbureau Giotto management consultants, schreef een boek over fusiemanagement: Fuseren is topsport. Het is geen filosofisch boek geworden, maar een praktijkgids om van fusies een succes te maken. Want daar schort het nog wel eens aan, is de ervaring van Van Iperen.
    recensie
    Algemeen management
    19 februari 2010
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Succes smaakt naar meer. Vier jaar na hun bestseller Freakonomics hebben econoom Steven Levitt en journalist Stephen Dubner een ‘sequel’ geschreven: Superfreakonomics, onder het motto ‘nu nog beter, nog verrassender en wast witter dan wit’. Maar dit keer wordt er niet alleen gelachen om het werk van Levitt en Dubner.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden