OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 8 van 184 resultaten
interview
Persoonlijke effectiviteit
17 augustus 2006
Annegreet van Bergen
10-13 minuten leestijd
Als managers iets in procedures hebben geregeld, denken ze vaak dat daarmee de kous af is. De medewerkers hoeven zich alleen maar aan de regels houden en dan gaat alles zoals de manager het heeft beoogd.
interview
Werk en loopbaan
17 augustus 2006
Annegreet van Bergen
10-13 minuten leestijd
In de nabije toekomst zullen steeds meer mensen tot hun 65ste (moeten) blijven werken. Daarom is leeftijdsbewust personeelsbeleid niet langer een wassen neus, een begrip waaraan lippendienst wordt bewezen.
achtergrond
Algemeen management
17 augustus 2006
Annegreet van Bergen
10-13 minuten leestijd
achtergrond
Persoonlijke effectiviteit
Altijd goed opletten is onnatuurlijk - Foutenexpert John Vollenbroek over de feilbaarheid van mensen
17 augustus 2006
Annegreet van Bergen
10-14 minuten leestijd
achtergrond
Algemeen management
17 augustus 2006
Annegreet van Bergen
10-13 minuten leestijd
achtergrond
Advisering
16 augustus 2006
Annegreet van Bergen
9-12 minuten leestijd
achtergrond
Personeelsmanagement
16 augustus 2006
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
achtergrond
Persoonlijke effectiviteit
16 augustus 2006
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
achtergrond
Organisatiekunde
16 augustus 2006
Annegreet van Bergen
10-14 minuten leestijd
achtergrond
Coaching en trainen
16 augustus 2006
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
interview
Organisatiekunde
20 juni 2006
Annegreet van Bergen
8-12 minuten leestijd
Afscheid van het beheersingsdenken en aandacht voor de broosheid van het bestaan. Zo zou je het denken van André Wierdsma kunnen samenvatten.
interview
3 augustus 2005
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
Ik leid liever dan dat ik volg.’ Deze kop stond
ooit boven een interview met een succesvolle, jonge manager in het Financieele
Dagblad. Die kop spreekt boekdelen. Leidinggeven is sexier dan volgen.
interview
Strategisch management
13 juni 2005
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
Drie jaar had hij in een Jappenkamp gezeten, verstoken van alle informatie over het verloop van de Tweede Wereldoorlog. Daarom verdiepte Robert Ogilvie, toen hij in 1947 in Nederland aankwam, zich in zijn vrije tijd uitvoerig in de jongste militaire geschiedenis.
interview
Leiderschap
13 juni 2005
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
Congresbezoek heeft veel weg van de traditionele kerkgang. Net als kerken zijn congreszalen van de boze buitenwereld afgesloten. Je zit er tijdelijk in een isolement, weg uit de hectiek van alledag.
interview
Coaching en trainen
9 februari 2005
Annegreet van Bergen
9-12 minuten leestijd
Marijke Lingsma is auteur van verschillende boeken. Het liefst werkt zij samen met een andere auteur. Want zij is ervan overtuigd dat er een meerwaarde ontstaat wanneer zij haar eigen denken en aannames laat botsen met die van een co-auteur.
interview
Advisering
9 februari 2005
Annegreet van Bergen
9-12 minuten leestijd
Toen David Maister als docent aan de Harvard Business School was verbonden, moest hij op een gegeven moment kiezen. Werd hij wetenschapper of consultant? Als wetenschapper zou hij meer prestige hebben. Maar als consultant zou hij de dingen kunnen doen die hem écht lagen en waaraan hij plezier beleefde.
achtergrond
Werk en loopbaan
17 januari 2005
Annegreet van Bergen
7-10 minuten leestijd
interview
Persoonlijke effectiviteit
4 januari 2005
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
Twee broers, één concept, één boek. Al jaren zijn Henk en Luuk Stultiens gefascineerd door de inzichten die het begrip ‘interactiestatus’ hen verschaft in de manier waarop mensen samenleven, samenwerken en communiceren.
interview
Algemeen management
11 oktober 2004
Annegreet van Bergen
9-12 minuten leestijd
De eigendom van een bedrijf hoort te berusten bij degenen die het businessidee hebben ontwikkeld dat er aan ten grondslag ligt, vindt Donald Kalff.
interview
Algemeen management
11 oktober 2004
Annegreet van Bergen
9-13 minuten leestijd
‘Geloofwaardigheid is ontzettend belangrijk. Toch is geloofwaardigheid geen doel op zich. Het brengt niets tot stand. Het is geen ethisch begrip en evenmin een persoonskenmerk.