OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    604 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    3 november 2023
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Voor wat er tussen ons als mensen gebeurt, hebben we nauwelijks woorden. Terwijl relaties, interactie en betekenisgeving steeds belangrijker worden. Marijke Spanjersberg ontwikkelt daarom in haar boek een nieuwe taal: Tussentaal.
    Interview
    Communicatie en media
    3 november 2023
    Bert Peene
    7-9 minuten leestijd
    Kristof Van Rossem schreef ‘Vraag raak’, een boek over - jawel - de kunst van het vragen stellen. We vroegen Van Rossem waarom vragen stellen een kunst is en waarom de doorsnee manager veel kan hebben aan goede vragen stellen. Van Rossem: ‘Een vraag stellen die het juiste effect heeft, is zo gemakkelijk niet.’
    recensie
    Communicatie en media
    24 oktober 2023
    Danny Mullenders
    2-3 minuten leestijd
    Kristof van Rossem heeft met ‘Vraag raak’ een boek geschreven dat mij in eerste instantie op het verkeerde been zette. Want hoe kan een filosofisch boek toch zo praktisch zijn? Of andersom: hoe kun je praktijkbegeleiden zo inbedden in een filosofische traditie? Van Rossem is erin geslaagd om met een compact boek de filosofische wetenschap en de praktijk van effectief vragen stellen samen te brengen.
    recensie
    Communicatie en media
    19 oktober 2023
    Jan Hoogstra
    3-5 minuten leestijd
    In ‘Moest er nog eens bijkomen van niet!’ gaan Rick Evers en Willem Verdaasdonk in op sterke teksten, krachtige inhoud en daardoor een blije lezer. Of eigenlijk meer het succesvol overbrengen van een boodschap, dat is het eigenlijke doel. En het boek biedt een glimlachgarantie, wat wil je nog meer? 
    preview
    Communicatie en media
    25 september 2023
    Kristof Van Rossem
    2-3 minuten leestijd
    Kristof Van Rossem is specialist in de kunst van het vragen stellen en het Socratisch gesprek. Geïnspireerd door de filosofische traditie, legt Van Rossem de focus in ‘Vraag raak’ op het verdiepen van interactie. In zijn preview vertelt hij waarom vragen stellen belangrijk is voor leidinggevenden. 
    preview
    Communicatie en media
    18 september 2023
    Rick Evers
    3-4 minuten leestijd
    Veel mensen schrijven maar wat. Een accountant die zegt dat hij verstand heeft van cijfers. Een tandarts met de tekst ‘aandacht voor uw gebit’ op zijn website. Een school die de leerlingen centraal zet. In ‘Moest er nog eens bijkomen van niet!’vertellen we hoe je je echt kunt onderscheiden met teksten.
    preview
    Communicatie en media
    13 september 2023
    Monique Reijntjes
    3-4 minuten leestijd
    Monique Reijntjes deelt haar unieke manier van content maken in haar boek ‘Schrijfgids voor ondernemers’. In het boek behandelt  ze - onder meer -een stappenplan waarmee je laagdrempelig begint met het maken en hergebruiken van teksten. Waarom dat laatste een goed idee is, lees je in haar preview.
    recensie
    Communicatie en media
    5 september 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Schrijven is voor velen een kwelling. Met de tips uit ‘Schrijfgids voor ondernemers’ van Monique Reijntjes wordt het misschien toch nog leuk. En leesbaar. Dat laatste geldt ook voor Reijntjes' boek.
    Interview
    Communicatie en media
    21 augustus 2023
    Jeroen Ansink
    5-7 minuten leestijd
    Webwinkels maken ons verslaafd aan online bestellen, zegt e-commerce expert Chantal Schinkels in ‘Het koopinfuus’. Ze pleit voor een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector. ‘Ook ik val voor dit soort tactieken.’
    recensie
    Communicatie en media
    16 augustus 2023
    Froukje Schaaf
    3-4 minuten leestijd
    Missen jouw teksten overtuigingskracht? In haar boek ‘De 7 Magische Woorden’ laat Nicol Tadema zien hoe kleine wijzigingen de impact van een tekst vergroten. Ook jij kunt je conversie verhogen als je met dit boek aan de slag gaat.
    preview
    Communicatie en media
    10 augustus 2023
    Dolf Weverink
    2-3 minuten leestijd
    Coachen en trainen zijn twee kanten van dezelfde medaille als het gaat om beter schrijven, vindt Dolf Weverink. ‘Socrates ontmoet Sarina Wiegman’ schrijft hij in ‘Lola en de rode ballen’, een boek met tips die ‘textperts’ helpen om anderen verder te helpen met (veel) betere teksten. 
    recensie
    Communicatie en media
    8 augustus 2023
    Hanneke de Wit
    3-4 minuten leestijd
    Zonder dat we het weten pitchen we bijna dagelijks. Kinderen zijn er kampioen in. Toch worden we nerveus als we gevraagd worden een pitch te houden. Omdat alle ogen dan op ons gericht zijn en we denken dat we niet weten hoe het moet. Daar brengt Ralf Fleuren met zijn boek ‘Pitchen met power’ verandering in.
    recensie
    Communicatie en media
    11 juli 2023
    Roy van den Anker
    2-3 minuten leestijd
    Stel je wilt een boek schrijven. Omdat je een verhaal kwijt wilt, omdat je de wereld wilt veranderen, of omdat ‘ze’ zeggen dat het goed is voor de marketing van je merk. Of gewoon omdat het op je bucketlist staat. Eigenlijk maakt het niet uit waarom. Belangrijker is de vraag: Hoe pak je dit aan?
    recensie
    Communicatie en media
    10 juli 2023
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    Chantal Schinkels zet in ‘Het koopinfuus’ heel uitgebreid uiteen hoe e-commerce er alles aan doet om consumenten zo veel mogelijk geld uit te laten geven en helpt je om niet verslaafd te raken aan online shoppen.
    achtergrond
    Communicatie en media
    6 juli 2023
    Bertrand Weegenaar
    9-13 minuten leestijd
    AI en ChatGPT. Het wordt zo veel besproken dat je je kunt afvragen: Wie ligt er niet wakker van? In deze Uit de boeken kijkt Bertrand Weegenaar vanuit drie perspectieven naar AI. Dat van de filosoof én ethicus - die kritisch vragend aan de zijlijn staat. Dat van de wiskundige én techneut - die het allemaal enthousiast bedenkt en mogelijk maakt. En dat van Porters bedrijfsman - die moet kijken naar de kansen en bedreigingen en alles in de hand moet zien te houden.
    boekenlijst
    Algemeen management
    6 juli 2023
    Managementboek Redactie
    In de eerste helft van 2023 stonden er 12 verschillende boeken op de felbegeerde Nummer 1 van de Managementboek Top 100. 6 van hen haalde ook deze toplijst: de 10 bestverkochte managementboeken van 2023 tot nu toe. Van januari tot en met juni.
    recensie
    Communicatie en media
    5 juli 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    4-5 minuten leestijd
    Een goede pitch geven, is een kunst. Maar wel eentje die je kunt leren. Zeker met behulp van ‘Pitchen met power - De kunst om iedereen binnen een minuut te overtuigen’ van Ralf Fleuren.
    recensie
    Communicatie en media
    30 juni 2023
    Hanneke de Wit
    4-5 minuten leestijd
    In ‘Het koopinfuus’ laat Chantal Schinkels zien hoe de e-commerce ons beïnvloedt. Er zijn zoveel manieren om meer te verkopen dat je als ondernemer wel gek zou zijn om er niets mee te doen. Want zonder verkoop geen bedrijf. Toch? Maar heb je er weleens bij stilgestaan hoe ethisch al die trucjes zijn?  
    achtergrond
    Algemeen management
    30 juni 2023
    Paul Groothengel
    12-17 minuten leestijd
    Met beeldtaal kan je heel effectief communiceren. Niet alleen binnen organisaties, ook in managementboeken. We zien steeds meer verhelderende illustraties en infographics bij lange teksten, strips in managementboeken, of strips áls managementboek. We laten vijf uiteenlopende beeldbepalers aan het woord over het belang van beeld.
    recensie
    Communicatie en media
    21 juni 2023
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    De ondertitel van het originele ‘Je mag ook niets meer zeggen’ maakt duidelijk wat de lezer kan verwachten: ‘Een nieuwe taal voor een nieuwe tijd’. Mounir Samuel maakt duidelijk dat we met ‘reguliere’ taal allerlei vormen van ongelijkheid in stand houden. Denk aan onderwerpen als: gender, mensen met een beperking, racisme, inclusie, erkenning, democratisering en eigenaarschap. Het is een boek dat voor bewustwording kan zorgen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden