OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					1
			
Reclame en verkoop
																	Hier vindt u artikelen rond boeken over reclame en verkoop. Van koud bellen en acquisitie tot de offerte. Alles voor salesprofessionals en verkopers.
															
							
							
														357 resultaten
						preview
							Reclame en verkoop
			
			13 oktober 2025
				Harro Willemsen
									3-4 minuten leestijd
							Stel je voor: je krijgt er morgen een nieuwe collega bij. Geen mens van vlees en bloed, maar een digitale assistent die nooit moe wordt, altijd bereikbaar is en razendsnel ideeën aandraagt. Klinkt als sciencefiction? Het gebeurt nu al. In AI voor Sales laat ik zien hoe je die AI-collega effectief inzet. Niet als speeltje, maar als een serieuze versterking van je werk.
		boekenlijst
							Algemeen management
			
			15 juli 2025
				Managementboek Redactie
							In de eerste helft van 2025 stonden er 14 verschillende boeken op de felbegeerde Nummer 1 van de Managementboek Top 100. Acht van hen haalde ook deze toplijst: de 10 bestverkochte managementboeken van 2025 tot nu toe. Van januari tot en met juni.
		preview
							Marketing
			
			15 juli 2025
				Patrick Petersen
									3-5 minuten leestijd
							Over AI bestaan nogal wat misverstanden, zeker als het gaat om klantrelaties. Patrick Petersen pleit in zijn boek ‘AI-selling’ voor nuchterheid én nuance. Wat kan AI echt betekenen voor sales en klantcontact, zonder dat de mens uit beeld verdwijnt? In zijn preview legt Petersen het uit. Lees mee en ontdek hoe je AI inzet zonder klantvertrouwen te verspelen.
		recensie
							Marketing
			
			27 maart 2025
				Hendrika Willemse-Vreugdenhil
									3-4 minuten leestijd
							‘Full System Marketing’ biedt een systematische benadering van B2B-marketing. Geen hype, geen snelle growth hacks, maar een solide gids voor marketeers die hun strategie willen bouwen als een goed geoliede machine. Van demand generation tot sales intelligence: alles moet samenwerken. Maar… levert het boek ook echt wat het belooft? Dat lees je hier.
		preview
							Algemeen management
			
			12 maart 2025
				Yvo van Regteren Altena
									3-4 minuten leestijd
							In ‘Karakters in Retail’ van Yvo van Regteren Altena, lees je de unieke verhalen van de drijvende krachten achter bekende merken. ‘Retail is een dynamische wereld waarin alleen de meest veerkrachtige ondernemers standhouden’, schrijft hij in zijn preview van zijn boek.
		preview
							Reclame en verkoop
			
			17 februari 2025
				Frank van Leer
									2-3 minuten leestijd
							Sinds het begin van mijn carrière heb ik al meer dan 60.000 mensen voorbij zien komen en geholpen in mijn trainingen. De rode draad in deze sessies vormen altijd weer de uitdagingen die professionele accountmanagers ondervinden in hun praktijk.
		interview
							
					Reclame en verkoop
			
			12 februari 2025
				Bas Hakker
									6-8 minuten leestijd
							Salesexpert Richard van Kray en LinkedIn-kenner Marjolein Bongers schreven samen ‘Sales zonder bullshit’. We spreken ze over hun samenwerking, hun verschillende benaderingen van het onderwerp en zwetende oksels. Van Kray: ‘Veel goeroes slaan in de praktijk geen deuk in een pakje boter’.
		Interview
							
					Marketing
			
			29 januari 2025
				Bas Hakker
									5-7 minuten leestijd
							Jordi Bron, eigenaar van marketingbureau Red Panda Works, geeft in ‘Full System Marketing’ een frisse kijk op Business-to-Business-marketing. Het boek neemt een beetje afstand van de klassieke marketingtechnieken en legt de nadruk op vertrouwen. ‘Het draait niet om clicks of conversies, maar om het bouwen van relaties,’ aldus Bron.
		preview
							Reclame en verkoop
			
			28 januari 2025
				Marc Dijk
									2-3 minuten leestijd
							In de verte zie ik ze nog steeds rondsluipen. Glimmende pakken, tanden zo wit dat ze de vergaderruimte verlichten. Salesmensen. Klinkt heroïsch, maar vaak liggen ze tegenwoordig in een hoekje. De jager van weleer, de alfa van de deal, is veranderd in een twijfelende, richtingloze tijger.
		boekenlijst
							Algemeen management
			
			24 december 2024
				Managementboek Redactie
							Het is het einde van het jaar, tijd om lijstjes te delen, tijd om verkoopcijfers voor zich te laten spreken. Dit zijn de 25 bestverkochte managementboeken van 2024! De boeken die iedereen gelezen heeft en die je niet mag missen. Van leiderschap tot psychologie. Van personeelsmanagement tot projectmanagement.
		recensie
							Marketing
			
			23 december 2024
				Louis Thörig
									4-5 minuten leestijd
							Nog steeds is er in veel bedrijven geen optimale samenwerking tussen marketing en sales. Inmiddels is B2B marketing behoorlijk veranderd en vergt een geheel nieuwe aanpak met een heel scala aan nieuwe marketinggereedschappen, communicatiemiddelen en communicatiekanalen. Jordi Bron gaat daar uitgebreid op in in ‘Full System Marketing’.
		recensie
							Reclame en verkoop
			
			9 december 2024
				Hendrika Willemse-Vreugdenhil
									3-4 minuten leestijd
							Met een titel als ‘Sales zonder bullshit – Hoe je belachelijk succesvol wordt met LinkedIn en sales vanuit je hart’, wekt het boek meteen nieuwsgierigheid op. Richard van Kray en Marjolein Bongers beloven een frisse kijk op sales waarin authenticiteit, vertrouwen, en verbinding centraal staan. Maar maakt het boek deze belofte waar?
		preview
							Reclame en verkoop
			
			3 december 2024
				Ria van Tol
									2-3 minuten leestijd
							Ben je op zoek naar een boek dat  jou direct helpt met tools voor het verbeteren van je verkoopresultaten en klantcontact? Click Your Brain is anders dan andere verkoopboeken. Dit boek biedt een praktische, visuele en modulaire aanpak die perfect aansluit bij de jonge generatie die snel wil leren en niet veel tekst wil lezen. Dit is geen standaard theorieboek – het is een gids vol actiegerichte inzichten en direct toepasbare tips voor in de praktijk.
		preview
							Reclame en verkoop
			
			25 november 2024
				
									3-4 minuten leestijd
							In Sales zonder bullshit combineren Richard van Kray en Marjolein Bongers hun expertise op het gebied van sales en LinkedIn tot een gids om de effectiviteit van je salesaanpak flink te verbeteren. Het boek heeft een bijzondere vorm, een deel is in de vorm van een dialoog tussen de auteurs, die hun onderwerp met heel verschillende invalshoeken benaderen. In deze preview geven ze een voorproefje.
		recensie
							Reclame en verkoop
			
			1 oktober 2024
				Rick Lindeman
									2-3 minuten leestijd
							Iedereen van mijn generatie kan zich de reclame van laatste Rolo, met bijbehorende wraaknemende olifant herinneren. Reclame is dan ook naast een moment om thee te zetten, onmiskenbaar een deel van onze cultuur geworden.
		recensie
							Reclame en verkoop
			
			12 september 2024
				Eric van Arendonk
									2-3 minuten leestijd
							‘Wat mocht, wat mag, what’s next?’ gaat over reclame door de jaren heen en wat dit met onze cultuur doet. Het boek neemt je mee over de ontwikkeling van de reclame vanaf 1960, waarbij het ontstaan van de Reclame Code Commissie en hun ontwikkeling door de jaren heen min of meer centraal staan.
		preview
							Reclame en verkoop
			
			21 augustus 2024
				Renate Hofstede
									2-3 minuten leestijd
							Je kunt natuurlijk veel vaardigheden leren op het gebied van sales, maar iedereen bereikt op enig moment een plafond. Het is je mindset die dat plafond bepaalt. ‘De sales mindset code’ beschrijft hoe je actief met jouw manier van denken aan de slag kan. Een preview.
		recensie
							Marketing
			
			25 juli 2024
				Helmar Niemeijer
									3-4 minuten leestijd
							Mwah, de titel van dit boek greep me niet echt. Het hoofdonderwerp ook niet, want gaat niet zo ongeveer elk managementboek op dit moment over artificial intellingence? Toch las ik ‘Next Level Sales – met AI & automation’. Berkman wist mij namelijk eerder te verrassen, en, spoiler alert, deed dat ook nu.
		recensie
							Marketing
			
			16 april 2024
				Christel Deckers
									2-3 minuten leestijd
							Met ‘Acquisitie voor professionals’ belooft Jan-Willem Seip nieuwe inzichten en nieuwe klanten en opdrachten aan professionals met jarenlange ervaring en een imposant portfolio, maar die moeite hebben nieuwe klanten aan zich te binden.
		Interview
							
					Marketing
			
			26 februari 2024
				Bas Hakker
									4-6 minuten leestijd
							In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’