OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 574 van 11.882 resultaten
    recensie
    Financieel management
    3 november 2003
    Jaap Hollaar
    3-4 minuten leestijd
    In veel ondernemingen is men de afgelopen jaren voortvarend aan de slag gegaan met prestatiemanagement door het introduceren van concepten als de balanced scorecard, activity based management en value based management.
    recensie
    Verandermanagement
    3 november 2003
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Je zou zeggen dat er in de loop van de jaren toch wel genoeg boeken over veranderingsprocessen geschreven zijn. Waartoe dan nog steeds nieuwe titels uitgeven? Wel, moeten ze bij uitgeverij Het Spectrum gedacht hebben, omdat die enorme hoeveelheid publicaties niet verhindert dat heel veel veranderingen niet het gewenste resultaat opleveren. Er moet dus nog ruimte zijn voor een nieuwe how to. Zeker een die, als we de auteur mogen geloven, nu eindelijk eens in kaart brengt waardoor veranderingsprocessen te vroeg stranden en hoe je dat kunt voorkomen.
    recensie
    Algemeen management
    24 oktober 2003
    Marc Berkenbosch
    Boek
    recensie
    Strategisch management
    24 oktober 2003
    Gert-Jan Hospers
    Wie nog altijd in charismatisch leiderschap gelooft, is na lezing van dit boek voorgoed genezen. Topondernemingen oftewel 'visionaire bedrijven' moeten het niet hebben van een sterke CEO; hun succes ontlenen ze veeleer aan een tijdloze visie en aan BHAG's (Big, Hairy, Audacious Goals). De combinatie van die visie en ambitieuze doelen geeft topbedrijven de veerkracht om hun kern te behouden en zichzelf tegelijkertijd constant te vernieuwen. Dat was althans de bevinding van Collins en Porras in hun Amerikaanse managementbestseller 'Built to Last' (1994). Een tijdloos boek, zo blijkt: bijna tien jaar na dato is een zeer leesbare Nederlandse vertaling verschenen onder de titel 'Gebouwd voor de toekomst'.
    recensie
    Algemeen management
    7 oktober 2003
    Marcel Antoons
    1-2 minuten leestijd
    Het lezen van het boek van Judith Mair was voor mij net alsof ik in de spiegel naar mezelf zat te kijken en dat was zo nu en dan best confronterend. Het boekt geeft aan waar veel bedrijven, vooral in de nieuwe economie, de afgelopen jaren te veel de nadruk op hebben gelegd.
    recensie
    Algemeen management
    7 oktober 2003
    Jos van Loo
    Het boek van Judith Mair is het best te vergelijken met een actualiteiten programma. Het programma bestaat uit verschillende items waarin verhoudingen tussen werkgever en kenniswerkers worden belicht.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 oktober 2003
    Hilde Veraart-Maas
    3-5 minuten leestijd
    Perfinstrument om medewerkers te sturen op resultaten en ontwikkeling. Toch worden de beoogde resultaten niet altijd bereikt. "Het werkt niet!" is een veelgehoorde klacht.
    recensie
    Algemeen management
    29 september 2003
    Frans van Schijndel
    2-3 minuten leestijd
    In de inleiding van 'Plezier & prestatie' wordt schematisch weergegeven wat de relatie is met andere boeken op dit gebied (leuk idee!).
    recensie
    Algemeen management
    23 september 2003
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    ,b>Is dit satire of meent ze wat ze zegt? Die vraagt heeft mij tijdens het lezen van Judith Mairs spraakmakend debuut 'Het is mooi geweest. Het kantoor is geen pretpark' geruime tijd beziggehouden. En eerlijk gezegd had ik er de aanvullende literatuur van een handvol interviews voor nodig om erachter te komen dat ik als lezer niet ruim honderd zeventig bladzijden lang in de maling was genomen.
    recensie
    Algemeen management
    23 september 2003
    Jeroen Macke
    3-4 minuten leestijd
    'En nou is het afgelopen! Ik wil dat je dit nú doet!' Hoeveel managers wensen dit niet diep hun hart uit te schreeuwen? Bijvoorbeeld op het moment dat je zorgvuldig, met behulp van de juiste woorden en de juiste intonatie, de juiste beweegredenen aanvoert om op deze wijze een medewerker ertoe te bewegen een bepaalde taak uit te voeren. 
    recensie
    Leiderschap
    23 september 2003
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Er zijn toch al heel wat boekenkasten gevuld met boeken over leiderschap, waarom dan toch maar weer een exemplaar toevoegen aan de reeks? Die vraag zal de auteurs toch ergens door het hoofd geschoten moeten zijn. Hun antwoord daarop moet iets geweest zijn in de trant van 'maar dit boek is anders dan andere'. En daar hebben ze dan ook gelijk in gehad. 'Grip op leiderschap' - geschreven in de reeks van INK managementmodel, een serie voor managers- overstijgt de vele boeken die vanuit één perspectief geschreven zijn. Het boek is zeer verfrissend bij tijd en wijle ook confronterend en bovenal inhoudelijk zeer to the point.
    recensie
    Organisatiekunde
    23 september 2003
    Michael Geerdink
    'Facility Services in Nederland' behandelt in vijf hoofdthema's en 30 interviews de professionalisering van facilitaire dienstverlening. Deze thema's zijn ook te vinden in de Research Agenda van de vereniging Facility Management Nederland (FMN). Lemmens maakt in hoofdstuk 3 'Definities en Afbakening' duidelijk dat velen de facilitaire functie zien als een niet-kerntaak die kan worden uitbesteed. Hij zet zich af tegen 'dit waardeoordeel over de bijdrage van facilitaire dienstverlening aan het resultaat van de organisatie'.
    recensie
    Financieel management
    22 september 2003
    Karel Scheepers
    4-5 minuten leestijd
    'Waardering', de vertaling van het wereldberoemde boek 'Valuation' is terecht één van de grote bestsellers op het gebied van ondernemingswaardering. Het boek is tegelijkertijd een uitvoerig en goed leesbaar praktijkhandboek voor het uitvoeren van ondernemingswaarderingen en -niet minder belangrijk- een overtuigend pleitbezorger van de noodzaak tot het maximaliseren van de aandeelhouderswaarde. 
    recensie
    Algemeen management
    18 september 2003
    Jaap Hollaar
    Het boek 'Managementblunders: 50 onthutsende missers geanalyseerd' is geschreven door de freelance auteur en journalist Geerhard Bolte. Hij zoekt het antwoord op de vraag: hoe konden topmanagers het zover laten komen? Om deze vraag beantwoord te krijgen heeft hij 50 onthutsende missers geanalyseerd. Een analyse die is gebaseerd op talloze kranten- en tijdschriftartikelen, vooral van zijn collega's in binnen- en buitenland.
    recensie
    Financieel management
    18 september 2003
    Henk Hogeweg
    In veel bedrijven is het budgetseizoen voor 2004 weer begonnen. Budgetverantwoordelijken besteden vele uren aan vooruitkijken alvorens zich vast te leggen op het prestatiecontract voor het volgende boekjaar. Waarom gaan we toch ieder jaar weer verder met deze onbevredigende cyclus? Volgens André de Waal moeten we ontwikkelen naar het model 'Beyond Budgetting' en geen tijd meer steken in het budgetteren.
    recensie
    Verandermanagement
    18 september 2003
    Annelies Hogenbirk
    De 'hypes' en 'fads' aangaande organisatievernieuwing en communicatie volgen elkaar in hoog tempo op. De meeste nieuwe concepten is echter geen lang leven beschoren. Dit leidt tot aanzienlijke verwarring over goed verandermanagement. Wat Willem Mastenbroek betreft zijn hiervoor maar twee zaken nodig, namelijk sturing en zelforganisatie.
    recensie
    Financieel management
    18 september 2003
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    De laatste stap in de glanzende carrière van Wim Duisenberg (1935-2005) duurt tot eind 2003, president van de Europese Centrale Bank.
    recensie
    Projectmanagement
    12 september 2003
    Hans Vink
    3-4 minuten leestijd
    Rudy Kor en Gert Wijnen, beiden werkzaam bij Twynstra Gudde Management Consultants, hebben hun sporen verdiend in projectmanagement land. In de praktijk, maar niet in het minst ook door het schrijven van boeken. Dit keer met het boek '50 checklisten voor project en programma management'.
    recensie
    Algemeen management
    12 september 2003
    Ludo de Bie
    Bij het lezen van de titel dacht ik een uitgebreid assortiment aan praktische checklists te krijgen voorgeschoteld, maar na het lezen van de eerste pagina's van het boek bleek dat mijn verwachting niet juist was. Omdat ik met die verwachting het boek begon te lezen, vroeg ik me al snel af waar de inleiding met de theoretische grondslag of onderbouwing van het boek stond beschreven. Die inleiding is er wel, maar is zo kort, dat ik deze hier integraal overneem en daar mijn reactie (schuin gedrukt) aan toevoeg. Een theoretische grondslag of onderbouwing ontbreekt. De checklists zijn, zoals de inleiding aangeeft, gebaseerd op de praktijk. Na de inleiding volgen direct 40 uitgebreide checklists en in het boek zijn 51 figuren toegevoegd ter ondersteuning van de checklists.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 september 2003
    Gertjan de Groot
    'Cul

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden