OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 5714

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    8 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    17 februari 2015
    Yousri Mandour
    Jan Jonker heeft samen met ruim 30 (!) mede-auteurs een indrukwekkend denk- en werkboek over nieuwe businessmodellen (NBMs) geschreven. En laat de titel van het boek u niet op het verkeerde been zetten. Dit is niet zozeer een ‘traditioneel’ businessmodellenboek dat zich vooral richt op nieuwe verdienmodellen gebaseerd op bestaande businessconcepten.
    recensie
    Marketing
    11 augustus 2014
    Yousri Mandour
    3-4 minuten leestijd
    Merken en organisaties die fans hebben, onderscheiden zich door Beleving, Betekenis en Bevlogenheid. Niet één, maar alle drie de B’s maken samen het verschil. Met het leveren van kwalitatief goede producten of diensten gaat u het anno 2014 niet langer redden.
    recensie
    Strategisch management
    7 augustus 2008
    Yousri Mandour
    De achterflaptekst van 'De eerste drie maanden van een nieuwe toekomst' maakte mij uiterst nieuwsgierig. Eindelijk een boek over strategievorming dat nu eens niet plichtmatig de strategische raamwerken en modellen stuk voor stuk behandelt. Nee, dit boek is geschikt voor managers die in korte tijd een probleem moeten oplossen en snel tot een bruikbaar eindproduct willen komen. Eindelijk! Waarom hebben we hier zo lang op moeten wachten?
    recensie
    Marketing
    30 mei 2007
    Yousri Mandour
    3-5 minuten leestijd
    Met het boek 'De groeimotor' hebben Roland en Rogier van Kralingen wat mij betreft de ultieme poging gedaan om een hedendaagse innovatiebijbel te schrijven. Ze zijn hierbij naar eigen zeggen niet over één nacht ijs gegaan: meer dan zeventig boeken, vierhonderd artikelen, zeventig websites en honderden magazines zijn gedurende achttien maanden bestudeerd.
    recensie
    Internet en social media
    26 januari 2007
    Yousri Mandour
    Enkele jaren na het instorten van de 'internet bubble' kunnen we niet anders dan constateren dat internet zich bijzonder snel heeft ontwikkeld tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Zo volwassen dat werkelijk geen enkele organisatie het zich kan permitteren dit kanaal links te laten liggen. En internetmarketing is inmiddels zo'n wezenlijk onderdeel van marketing geworden dat ook geen enkele marketeer die zijn vak serieus neemt, hier nog met een grote bocht omheen kan. Wat is dan een betere eerste stap dan het bestuderen van het boek 'Internet Marketing' van Dave Chaffey cum suis? En bestuderen is het juiste woord, want bij het lezen ervan waande ik mij weer terug op de universiteit. Een bijna onuitputtelijke stroom van stroomschema's, opsommingen, samenvattingen, discussie topics, voorbeeld examenvragen, en zelfs een 'guided tour' wordt over de lezer uitgestort. Werkelijk indrukwekkend. En ook niet verbazingwekkend, want studenten zijn de primaire doelgroep voor dit boek.
    recensie
    Internet en social media
    26 januari 2007
    Yousri Mandour
    Enkele jaren na het instorten van de 'internet bubble' kunnen we niet anders dan constateren dat internet zich bijzonder snel heeft ontwikkeld tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Zo volwassen dat werkelijk geen enkele organisatie het zich kan permitteren dit kanaal links te laten liggen. En internetmarketing is inmiddels zo'n wezenlijk onderdeel van marketing geworden dat ook geen enkele marketeer die zijn vak serieus neemt, hier nog met een grote bocht omheen kan. Wat is dan een betere eerste stap dan het bestuderen van het boek 'Internet Marketing' van Dave Chaffey cum suis? En bestuderen is het juiste woord, want bij het lezen ervan waande ik mij weer terug op de universiteit. Een bijna onuitputtelijke stroom van stroomschema's, opsommingen, samenvattingen, discussie topics, voorbeeld examenvragen, en zelfs een 'guided tour' wordt over de lezer uitgestort. Werkelijk indrukwekkend. En ook niet verbazingwekkend, want studenten zijn de primaire doelgroep voor dit boek.
    recensie
    Internet en social media
    26 januari 2007
    Yousri Mandour
    Enkele jaren na het instorten van de 'internet bubble' kunnen we niet anders dan constateren dat internet zich bijzonder snel heeft ontwikkeld tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Zo volwassen dat werkelijk geen enkele organisatie het zich kan permitteren dit kanaal links te laten liggen. En internetmarketing is inmiddels zo'n wezenlijk onderdeel van marketing geworden dat ook geen enkele marketeer die zijn vak serieus neemt, hier nog met een grote bocht omheen kan. Wat is dan een betere eerste stap dan het bestuderen van het boek 'Internet Marketing' van Dave Chaffey cum suis? En bestuderen is het juiste woord, want bij het lezen ervan waande ik mij weer terug op de universiteit. Een bijna onuitputtelijke stroom van stroomschema's, opsommingen, samenvattingen, discussie topics, voorbeeld examenvragen, en zelfs een 'guided tour' wordt over de lezer uitgestort. Werkelijk indrukwekkend. En ook niet verbazingwekkend, want studenten zijn de primaire doelgroep voor dit boek.
    recensie
    Financieel management
    8 maart 2002
    Yousri Mandour
    Ik heb goed nieuws voor u: performance management is een lonende investering! In het engelstalige boek 'Power of Performance Management' toont André de Waal aan dat organisaties die zich richten op performance management significant beter presteren op zowel het financiële als het niet-financiële vlak. Dit is niet alleen een kwestie van preken voor eigen parochie, door middel van verschillende onderzoeken toont De Waal het nut van performance management aan. Het is dus de hoogste tijd om dit onderwerp eens nader te belichten.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden